Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1284 ggr
WolfLady
2015-10-06 20:25

Pole dance

Vill berätta att jag har ,under ett par månaders tid, tränat pole dance . Jag har en egen stång hemma och lär mig själv för tillfället. Målet är att kunna träna i grupp med en instruktör inom en snar framtid.

Jag har märkt en del positiva förändringar. Det i kombination med yogaliknande övningar har gett mig ökad rörlighet, kroppen i helhet har blivit starkare och jag har banne mig fått lite höfter. Jag undrar vad träningen i kombination med östrogen kan göra för kroppen 😃😍

Pole dance är kul, sensuellt, vackert och läckert 😉

Annons:
Wony
2015-10-06 20:27
#1

Jag har varit sugen på att träna pole dance men har aldrig passat med tiderna för min del. Vill helst gå i grupp med instruktör så jag lär mig rätt från början så att säga. Men får väl träna det någon gång i framtiden när det funkar bättre tidsmässigt.

Verkar som väldigt bra träning!

Aleya
2015-10-06 20:29
#2

Pole var kul. Men är så fel så det luktade bränt kött när jag gled ner för stången. Kör på magdans istället. :) Men kul att du hittat något. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
2015-10-06 20:33
#3

Hade varit kul att testa! 
Har googlat men verkar inte finnas några kurser eller testapå där jag bor :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WolfLady
2015-10-06 20:35
#4

#1 Jag vågar inte träna i grupp så tränar hemma just nu för kommer bli galen om jag väntar i flera år för att våga det. Jag tittar på tutorials på nätet och får ibland tips från en kompis som är duktig och tränat i grupp under ledning av en instruktör.

Gudars ja, galet bra träning! Jag har lyckats lära mig klättra, göra en nybörjarsnurr och har precis lyckats "sitta" på stången i luften. Dvs knipa fast med benen runt stången och sitta en bit ovan mark, utan att hålla i sig i ca 3 sek 😃Fast galet ont gör det efteråt, hehe 🤪

WolfLady
2015-10-06 20:39
#5

#2 Bränt kött ?! 😮Vad gjorde du på passen, hettade upp stången med en grill eller något? 🤪Hur är det med magdans? Vill också kunna det för det ser så sensuellt och vackert ut 😍'

#3 Åh, vad tråkigt 😕Du kanske kan göra som jag - skaffa en egen stång, nöta tutorials och ha tålamod!

Fridaaaa
2015-10-06 20:42
#6

#5 Ja hade jag bara haft pengar och plats till det så xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
WolfLady
2015-10-06 20:46
#7

#6 Det är inte billigt att införskaffa en stång i bra kvalité, det ska gudarna veta. Min kostade närmare 3000kr, huga 🤦‍♂️Om en inte har för många prylar kan det gå. Jag bor i en 1:a på 37kvm. Min lägenhet har dock bra planlösning och jag har inrett på ett bra sätt.

Wony
2015-10-06 20:46
#8

#4 Ja, jag har hört att det är bra träning, och jag skulle såå gärna vilja kunna det. Just nu håller jag mig till vanliga gruppträningspass på ett gym. Hittat ett gym där jag känner mig helt välkommen så nu har jag börjat våga gå i grupp! Men som sagt, pole dance vore häftigt!

Fridaaaa
2015-10-06 20:59
#9

#7 Ja de pengarna har inte jag på länge över :P
Tja jag har inte så bra planlösning, flera mindre rum :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WolfLady
2015-10-06 21:00
#10

#8 Ok, vad skönt att du känner dig välkommen där 🙂Du kanske kan ha det som mål att inom en snar framtid börja i en grupp?

Wony
2015-10-06 21:02
#11

#10 Ja, vore det inte för att pole dance-klasserna krockar med mitt schema så skulle jag lätt börja! 🙂

Jag som alltid hatat gym däremot är himla glad att ha hittat ett jag trivs med. Visst, gillar inte det där med omklädningsrum så mycket, men det vägs upp av att personalen verkligen får en att känna sig sedd!

WolfLady
2015-10-06 21:03
#12

#9 Inget en hostar upp hux flux 😛Jag har ett stort rum som är både vardags - och sovrum.

WolfLady
2015-10-06 21:07
#13

#11 En av anledningarna till att jag inte vill träna offentligt ännu - omklädningsrummen. Bara en bit in på terminstart i skolan får jag nyckeln som bara går till killarnas och detta trots att mina lärare vet att jag identifierar mig som kvinna…

Annons:
Wony
2015-10-06 21:11
#14

#13 Jag är ju Genderfluid så för mig varierar det väldigt mycket från dag till dag. Har ännu haft "tur" och bara varit där på tjejdagar så det har liksom inte gjort så mycket. Men jag bävar för den där killdagen som förr eller senare kommer att inträffa.

Aleya
2015-10-06 21:15
#15

#5 är av modell grövre… så därför körde det sig så. Ne men magdans var bättre. Man kunde inte känna lukten av kött :) Jag säger testa och kör. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Surpan
2015-10-10 21:30
#16

Jag har tränat pole i ett par år. Det är en fantastisk träningsform! Men det är krävande, fysiskt och mentalt. Man gör många övningar som tär på en - hänga upp och ner, 'drops' och splits. Sen får man brännsår på låren. Och det gör ont. Men jag är varken särskilt stark eller vig så det passar verkligen alla. Angående omklädningsrummen så har jag tränat på två olika studios och på bägge har det bara funnits ett omklädningsrum. Vet inte om det är bra/dåligt för er som tvekar pga det dock (är cis-kvinna själv).

/Surpan

WolfLady
2015-10-11 12:52
#17

#16 Det där med brännsår känner en igen, haha 🤪Min kropp orkar inte träna länge eftersom det är så krävande. Däremot märker jag att jag blir starkare för varje gång om jag är noga med återhämtningen.

Kerstinfalk
2015-10-11 14:29
#18

Mitt gym har ett unisexomklädningsrum. Nakenhet är förbjuden.  Det gör att man kan byta om på plats och välja att duscha hemma.

Ravynsfair
2015-10-19 14:38
#19

Poledance vore skithäfigt att testa på, kört lite burlesque hemma vilket också är superkul.
Man kan göra något riktigt "fint" med enkla medel. 
Målet är just nu att våga "lattja till det" framför sambon men det lär dröja länge. 😂

Skulle jättegärna vilja prova på en kurs i både Burlesque och Pole dance men då ska man våga, ha ork och pengar, haha!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: