Annons:
Etiketttrans
Läst 638 ggr
Aleya
2015-10-11 14:14

Endometrios och Trans

Jag är Sajtvärd här på endometrios iFokus. (gå gärna in och läs om denna sjukdomen om ni blir nyfiken, men kan kort berätta att det är en sjukdom som drabbar människor med livmödrar, och är en sjukdom som är kronisk)

Jag har skrivit några intervjuer med olika personer gällande endometrios, mest handlade då om problematiken att bli gravid.

Men jag insåg att det finns ju faktisk en grupp som sällan kommer på tal. Trans FtM och hur dessa blir bemötta av vården om dom misstänker eller är diagnostiserade med endometrios.(Kan säga att det är otroligt svårt att ens som "vanlig" kvinna(eller vad man vill kalla det) att bli tagen på allvar gällande denna sjukdomen)

Så nu undrar jag om det finns någon här med misstänkt endometrios eller bekräftad, eller om ni känner någon som är FtM och har misstänkt eller bekräftad endometrios, och som vill ställa upp på en intervju(via PM alltså) och får vara anonym om så önskas.

Artikeln kommer att publiceras på endometrios iFokus samt även här på önskan av sajtvärden.

Skicka gärna ett PM.

Ha en bra dag!

//Aleya

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: