Annons:
Etiketttrans
Läst 710 ggr
WolfLady
2015-10-11 16:08

Foton

För någon dag sedan skulle jag gå igenom en massa foton från min barndom. Jag hade en vän med mig och hade tänkt visa dem för henne. Jag har alltid tänkt "så farligt kan det väl inte vara" när jag hört andra transpersoner berätta sina erfarenheter kring foton från barndomen och innan de tog steget till en transformering. I mitt fall, när det väl kom till kritan kände jag ett motstånd. Det var inte så enkelt som jag trodde så jag lät bli att visa mina foton.

Annons:
Aleya
2015-10-11 16:59
#1

Ursäkta undran, men var det du som kände inombords att det tog emot, eller var det vännen som du kände visade motvilja?

Om du själv kände att det var jobbigt för dig så kan jag förstå det.

Vet många människor som inte vill se hur dom var förr, dels för att det kan vara kopplat med otrevliga minnen/känslor emot sig själv.

Om det var kompisen som blev obekväm så kan det bara ha varit av ren paffhet och inget illa menat. Din vän ser ju dig för den du är nu, och inte sett dig innan.

Det är mina tankar kring detta.🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

WolfLady
2015-10-11 17:09
#2

#1 Det var jag som kände att det tog emot inombords. Dels på grund av jobbiga minnen och för att fotona inte representerar vissa delar av mig

Aleya
2015-10-11 17:18
#3

#2 Det var det jag misstänkte, trots att jag själv inte är trans så kan jag inte kolla på vissa foton från min barndom.
Just p g a minnen/känslor/upplevelser som jag inte vill veta av, jag är mer än den där mobbade och hotade tjockisen som jag var som barn.

Jag skulle säga att det är okej att du känner som du gör, det är nog vanligare än vad du tror. En dag kanske vi båda kan acceptera våra bilder, men inte just nu. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Salish
2015-10-16 18:49
#4

Jag känner igen det där… Tycker att det är lika jobbigt själv.

Upp till toppen
Annons: