Annons:
Etiketttrans
Läst 1468 ggr
Wony
10/12/15, 2:55 PM

Genderfluid

Ordet genderfluid kan beskrivas som att en har en “flytande” könsidentitet, som kan innefatta flera olika könsidentiteter, som exempelvis man, kvinna, agender eller Bigender.
Det varierar ofta i vilken grad någon som är genderfluid identifierar sig som de könsidentiteter som ingår i den personens spektrum, och ena stunden kan denne identifiera sig som kvinna, för att en stund senare kanske vara agender eller man.
Det är olika hur just en individs upplevelse av att vara genderfluid ser ut, och en kan känna sig som flera olika könsidentiteter samtidigt, men i varierande grad. Exempelvis kan en genderfluid person identifiera sig som kvinna och man samtidigt, men olika mycket av dessa, och det varierar över tid.

Annons:
Rainee
10/16/15, 6:52 PM
#1

Jag har alltid undrat över detta. Jag vet inte om jag möjligtvis kan vara lite genderfluid, för ibland kan jag vilja ha klänningar, associarer, fina naglar och massa söta tjejgrejer och ibland vill jag ha killkläder, göra en massa killsaker osv och det är väldigt förvirrande, alla verkar så säkra på sin "stil" medans jag inte kan bestämma mig för något utav dem. Min garderob ser ut som någon slängt ihop en tjej och en killes kläder. Tror du detta kan vara något liknande? Bara undrar för har känt såhär nästan hela mitt liv, jag hoppar liksom mellan de två..

monstermash
10/17/15, 10:56 AM
#2

#1 - Jag är likadan! 

Men jag vill inte identifiera mig som man längre. Det gör det ännu mer komplicerat tycker jag.

Rainee
10/17/15, 6:42 PM
#3

#2 Oj, vet du inte hur du ska identifiera dig? Jag kan fortfarande identifiera mig som kvinna men vill ofta bära och göra "kill"saker!

monstermash
10/17/15, 6:52 PM
#4

#2 - Oj, var lite otydlig! Jag vill definiera mig som kvinna, enbart, nu för tiden. Förr var det lite dag till dag hur jag ville dock.

Rainee
10/17/15, 7:03 PM
#5

#4 Okej då förstår jag! Vill du även "omvandla" dig till kvinna? :)

Upp till toppen
Annons: