Annons:
Etiketttrans
Läst 908 ggr
WolfLady
10/13/15, 7:46 PM

Pronomen

Idag vågade jag äntligen rätta mina klasskamrater och bad dem säga hon/hen istället för han. Lite märkligt för jag kom ut för dem tidigt och ingen har ens frågat vad jag föredrar för pronomen 😕

Annons:
monstermash
10/16/15, 12:02 PM
#1

Bra jobbat! Vad blev deras reaktion?

WolfLady
10/16/15, 2:22 PM
#2

#1 Någon sa att den kommit på sig själv med att ha sagt fel pronomen och de flesta sa att det är svårt att säga rätt.

Vill tilläga att igår gjorde jag en till sak som jag är väldigt stolt över. Jag blev intervjuad av en från Sifo. Han frågade först om jag är man eller kvinna och ganska snabbt höll han på svara åt mig - att jag är en man. Instinktivt svarade jag att jag identifierar mig som kvinna 😃Hur gick det till 😮?!?

monstermash
10/16/15, 2:25 PM
#3

Att det är svårt att säga rätt får jag tyvärr skamset erkänna. Nu umgås jag inte med personen längre men kommer fortfarande på mig själv att säga fel pronomen när vi i umgängeskretsen pratar gamla minnen, även om vi brukar korrigera oss själva.

monstermash
10/17/15, 10:59 AM
#4

Nu såg jag ditt tilläägg också - vad roligt med intervjun! Starkt jobbat!!! 🌺 Kanske tänker han en omgång till nästa gång, istället för att svara åt någon. 😃

Wony
10/17/15, 11:22 AM
#5

#2 Ibland blir det sådär, det bara händer att man automatiskt rättar någon och inser först efteråt att hjälp, vad sa jag nu! Det är en rätt läskig och samtidigt skön känsla tycker jag. Att man vågat stå upp för sig själv på något vis. 🙂

Upp till toppen
Annons: