Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 687 ggr
monstermash
2015-10-19 14:32

Migrationsverket: Kan du vara straight egentligen?

"– Du blir intervjuad av Migrationsverket, de ställer alla möjliga frågor: Hur vet du att du är gay? Har du legat med killar? Vad gjorde ni med varandra? Hur hade ni sex? Tror du att du kan vara straight egentligen? Har du några bevis att du är gay, finns det någon film eller bilder när ni har sex med varandra?" säger Haris från Makedonien. Källa

Migrationsverket:

"Enligt Lundström ställer Migrationsverket inte frågor kring sexuella handlingar. 
- Vi ska inte be personer att beskriva hur de har haft sex. vi har en rättslig styrning som säkerhetsställer att denna typ av frågor inte ska ställas, säger Lundström." Källa.

Tycker du att Migrationsverket handlar rätt när dem ställer såna här frågor? Hur kan dem göra istället? Och hur ser du på Migrationsverkets svar - tror du på att det finns handläggare som ställer såna här frågor, och tror du att dem är i majoritet?

Annons:
Wony
2015-10-19 14:44
#1

Det är ju svårt att veta vem som har rätt, som jag förstår är det ord mot ord?

Men om det ställs sådana frågor är det såklart inte okej, oavsett om handläggarna som ställer sådana frågor är i majoritet eller minoritet. Dock är jag för dåligt insatt i hur Migrationsverket arbetar för att kunna komma med något konkret kring hur man bör jobba istället/hur man kan förbättra. 

Det är dock som sagt inte okej tycker jag.

TicTac
2015-10-19 21:39
#2

Haha… Den som intervjuade var nog gay-curious eller var sugen på information och lite privat porrfilm. Vem hade inte tackat ja till det? 😃


You'll never walk alone

Upp till toppen
Annons: