Annons:
Etiketthbtq-utomlands
Läst 880 ggr
Wony
10/30/15, 9:13 AM

Olagligt att vara HBTQ på allmän plats

"Ett nytt ryskt tilläggsförslag vill förbjuda att vara synbart homo,  bi, trans, eller queer på allmän plats i landet."

"Skyltar man med sin "icke-traditionella" sexualitet på till exempel skolor eller regeringsbyggnader, så kan det enligt den nya förslaget bli ca 700 svenska kronor i böter, eller fängelse i upp till 15 dagar.."

Källa

Annons:
AilyAdams
10/30/15, 9:43 AM
#1

Varför känns det som om de gör detta bara för att de vill skilja sig från Väst? Jag upplever det som barnsligt trots. Jag har ett par ryska vänner som inte tycker det här är okej alls.

Men det är väl lite som med SD i Sverige. Deras politik tilltalar också en äldre del av populationen, utan att de ens vet vad den står för. "Färre flyktingar" - Låter bra, det röstar vi på. De har inte en aning om vad som ingår i priset…

 **************************
Heter det De eller Dem?

Wony
10/30/15, 11:18 AM
#2

#1 Jag har så svårt att förstå hur man kan göra sådana här lagförslag. Visst, kanske är det barnsligt trots - men konsekvenserna lär bli katastrofala, både för dagens HBTQ-personer men också för den generation som växer upp i ett allt hårdare klimat. 

Att det skulle skada barnen anser jag är rent ut sagt bullshit. Jag är av åsikten att barn behöver få ta intryck av olika grupper i samhället, inte skyddas från precis exakt allt. Hur kommer de som växt upp med en eventuell sådan lagstiftning att tänka kring HBTQ? Finns det risk att det är startskottet för en slags häxjakt mot HBTQ i Ryssland?

Jag ser många problem. Tyvärr kan jag inte se någon konkret lösning heller…

WolfLady
10/30/15, 6:49 PM
#3

Jag känner medlidande för alla hbtq-personer i Ryssland 😕

Upp till toppen
Annons: