Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2739 ggr
monstermash
2015-10-30 13:31

OT - Helgtråd!

Trevlig halloween & alla helgona helg på er! Ska ni göra något särskilt denna helgen?

Annons:
Wony
2015-10-30 14:44
#1

Jag ska plugga på inför hemtentan nästa vecka, samt förbereda mig på att åka iväg på lite välbehövlig semester till vänner i Stockholm. Är jättepeppad!

Och så ska jag ta tag i några pysselprojekt som legat orörda ett tag.

WolfLady
2015-10-30 18:52
#2

Jag ska bland annat käka vegobuffé och skaffa piercing 😃😍

Maleficum
2015-10-30 21:48
#3

Kanske åka och tända ljus på gravarna och eventuellt bada med svägerskan och brorsdottern. Och gå hundpromenader, skulle behöva städa men är sugen på att möblera om men allt beror på om jag har kraft och orken att göra något alls.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-10-30 22:02
#4

Hoppas plugget går bra Wony! Jag behöver också plugga i helgen, har massa att ta igen och har ägnat hela veckan åt annat… 🤦‍♂️

#2 Nice :)

#3 Oh okej. Inte ska ni väl bada utomhus? Låter snorkallt. Vad har du för vovvar? Hoppas du hittar lite ork att genomföra allting.

Maleficum
2015-10-30 22:13
#5

#4 Okej att jag är lite tokig och brukar inleda badsäsongen redan kring påsk så är planen att bada inomhus i badhus ;) Har en Kines/pudel blandning inneboende. Hoppas det med, är kasst att vara kroniskt trött så man får ta tillvara varenda energikick man kan få och göra energiladdande saker =)

Vad ska du själv göra denna helg?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-10-30 22:29
#6

Badhus lät mycket mer behagligt! Då håller jag tummarna extra mycket att du får en energikick. :) Låter verkligen jobbigt att vara kronisk trött, bottnar det i depression tro? Om du vill svara på det förstås. Är du hundvakt eller har du den på prov? :)

Jag behöver plugga, har några skolarbeten som behöver vara klara snart. Tänkte ge mig på att skriva en artikel till forumet också, och mycket annat jobb bakom kulisserna här inne. Om jag orkar och har tid skulle jag vilja hälsa på pappa och mormor också, en skogspromenad vore också finfint. 

En tripp till kyrkogården för att tända ljus blir det nog också, en nära vän till mig dog hastigt förra månaden.

Annons:
Maleficum
2015-10-30 23:17
#7

Hunden är min kompis hund men sen hon fick småbarn bor han hos mig för han inte trivs hemma längre (bott hos mig i snart två år) han är en 13 åring med hjärtfel men har inga problem att följa med på en två timmars rask promenad. Tröttheten beror på kombination av flera saker bla tidigare utbrändhet men just nu främst medicinering. Lite pest eller kolera över det hela, antingen kan jag må fysiskt kasst eller psykiskt dålig vilket väl i båda fallen innebär trötthet i en eller annan form.

Beklagar sorgen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-11-01 13:00
#8

Vad skönt att det kunde lösa sig till det bästa för er alla! Åh okej, usch vad jobbigt. Kan du inte byta till en medicin så tröttheten inte märks lika mycket? Å andra sidan har ju de mesta mediciner trötthet som biverkning…

Tack så mycket, han har det bättre nu. 🌺

För att summera helgen har jag inte gjort något vettigt. Har inte gjort någonting av allt jag behövde göra. Får väl se om jag orkar ta tag i det idag istället.

Wony
2015-11-01 13:15
#9

Jag har hunnit med en del av sakerna jag skulle göra. Håller på och packar och städar och plockar nu innan jag åker iväg en vecka. 🙂

monstermash
2015-11-01 16:25
#10

Våttorkat och dammsugit rummet, pluggat (inte helt klar, förstår inte sista frågan) och diskat. Blir promenad när det slutat regna. 🙂

Maleficum
2015-11-01 17:44
#11

#8 Ska försöka ta mig ork att ringa nån läkare om medicinen men min senaste läkare sa att det helt enkelt bara var att stå ut med det när jag var där i våras. Den medicin jag har nu är nån man tydligen bara får om inget av de andra funkar (blödde sjukt mycket näsblod av dem) så vet inte om det finns nåt annat att prova.

Har hittills denna helg mest gått promenad med hunden, gosat med kaninen, fixat lite i akvarierna och sett film och lyssnat på bok.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Saga85
2015-11-03 17:59
#12

I helgen dränkte jag mina bekymmer med dans och öl på Jazzhuset.

Nästa helg blir det lugnare - ska ge min mor hennes present - jag och min syster ska bjuda henne på en myskväll med massage (min syster) och vegansk tre-rättersmiddag (jag).

WolfLady
2015-11-03 22:13
#13

#12 Hurra för vegansk tre-rättersmiddag 👍

Annons:
monstermash
2015-11-04 18:05
#14

#11 Aha okej… Usch vad drygt om det inte finns något mer att prova! Hittade du på något mer i helgen eller fick det bli promenader "bara"? :)

#12 Ajdå, hoppas dina bekymmer släppt nu!

Maleficum
2015-11-04 22:48
#15

#14 Lyckades städa lite runt kaninens hörna på söndag kvällen (han går löst och eftersom han är så lurvig fastnar det ofta ha i pälsen som han drar med sig ut från toalådan och höhäcken). Men annars blev det mest promenad och boklyssnande och mys med djuren.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-11-06 12:39
#16

Nu är det redan helg igen!

Jag har möblerat om, fy vad jobbigt… Skaffat en till garderob, så nu ska bara alla kläder från byrån flyttas över dit. 😐

Wony
2015-11-06 12:46
#17

Själv skriver jag på en hemtenta som är ruggigt svår, och har dessutom en riktigt dålig dag. Får väl hoppas att helgen blir bättre.

monstermash
2015-11-06 12:59
#18

Det värsta med det här är att man ska passa på att rensa kläderna också… 😃

Hoppas tentan går bra Wony!

Kadoor
2015-11-14 22:33
#19

Måste tvätta, skriva flera inlämningar i skolan, läsa en engelskabok, skriva en labrapport och göra matte. Tror jag kollar death note och låtsas som att jag inte har några måsten istället. ;) (skämt åsido, det är den vanliga inställningen, pga ingen ork till någonting längre.)

Önskar att jag vågade & kunde komma ut med min könsidentitet för min familj, men kan inte det. Och det suger, känner mig instängd någonstans där jag inte kan uttrycka den jag är… :(

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Wony
2015-11-14 22:36
#20

Och så pluggar man till nästa tenta. Noll motivation, och precis allt är roligare än statsvetenskap just nu. Det är ju så man undrar hur man ska klara det…

Annons:
Maleficum
2015-11-15 13:11
#21

Har fått vinterdäck på bilen igår, möblera om och fixa mitt minsta akvarium (men måste göra om lite idag för det blev inte helt bra) och fixa lite i mitt näst minsta igår också.

Har skippat min medicin i helgen så sovit som en tok, känt mig helt ofokuserad men har inte känt mig så sjukt kraftlös som jag brukar. Vakna inte förrän 12 idag vilket jag inte ens kan minnas när jag sov så länge (och så mycket) senast.

Kvarvarande dagens bla är att fixa klart lilla akvariet (har lite saker jag måste finurla ut hur jag ska lösa, ta promenader med Fjant, göra pannkakor med grädda och blåbärssylt. Finurla ut vad jag ska göra med min ensamma lilla stackars kulfisk.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-11-20 02:59
#22

Ok, denna helg ska jag:

* Plugga inför djurvårdsprovet 
* Plugga inför smådjursprovet
* Göra klart min marsvinsuppsats 
* Storstäda rummet
* Städa badrummet
* Tvätta 
* Hälsa på mormor
* Ta en skogspromenad 
* Slutföra mina pågående artiklar (3 st)…

Maleficum
2015-11-20 13:46
#23

Denna helg ska jag fira min morbror så blir att träffa släkten. Idag kommer jag komma hem med flera olika sorters akvarieräkor så blir väl lite akvarie pyssel också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

WolfLady
2015-11-20 16:59
#24

Ska ha klädbytardag som anordnas via skolan och jag är en av volontärerna. Jag ska passa på att rensa min vind, testa klänningar som jag hittat och gå på vegansk knytkalas.

monstermash
2015-11-22 19:22
#25

Vad roligt med klädbytardag!

WolfLady
2015-11-22 20:21
#26

#25 Nja, så roligt var det inte. Blir så jobbigt med så många människor på en så liten yta under en så kort dag. Sedan tål jag inte parfym så kände mig snuvig hela dagen. Jag tycker det blir stressigt för det är som att gå och shoppa på kanske Åhléns eller HM m.m.  Förutom det så är det självklart kul att folk gillar att byta till sig plagg de gillar bättre istället för att köpa nya 🙂

[WiresInABox]
2015-11-23 07:53
#27

I lördags lagade jag veckans matlådor, städade, lagade jeans, gick till återvinningen, städade kollektivets toaletter, förberedde lite godsaker till söndagens dejt och gjorde andra "måsten". 

Igår skulle jag haft dejt med en kille hemma hos mig men det blev inställt utan att han ens  hörde av sig så gårdagen SÖG rent utsagt 😭 Var så ledsen och okoncentrerad att jag inte orkade hitta på någon ny plan för dagen, låg mest på sängen och deppade. Men på kvällen kom min ena roomie (som även är en av mina bästa vänner) som varit på konferens hem så han fick dela alla godsaker med mig istället medan vi snackade och strökollade på en film, det muntrade upp mig lite ^^ 

Jag åt även utemat två dagar på raken, sushi på lördagen och pizza på söndagen! Brukar aldrig unna mig så mycket samtidigt!

Annons:
WolfLady
2015-11-23 16:31
#28

#27 Duktig du har varit! Riktigt dåligt att den där killen inte hörde av sig! Alltid tråkigt när något sånt inte blir av, dock tycker jag att det är självklart att en hör av sig om en inte kan komma. Hoppas du mår bättre nu 🌺

monstermash
2015-11-27 16:10
#29

Trevlig helg allesammans! Nu är det dags för första advent på söndag också, julpyntar ni? Vad hittar ni mer på i helgen? 

Idag har jag hunnit tvätta några timmar, diska, slänga skräp, städa rummet, julpynta rummet (inte helt klar) och skypat med en vän. 🙂

Wony
2015-11-27 16:58
#30

Julpyntet kommer inte fram förrän senare, däremot kanske jag sätter upp någon adventsstake och stjärna. Annars ska jag städa, plugga, skriva på ett grupparbete… helgen är överfull av uppgifter att göra.

Afturelding
2015-11-27 17:55
#31

Jag tänker vägra julpynt i år. Jag ska enbart sätta upp en ljusslinga, för att det är mysigt när det är mörkt 😃

Jag har jobbat utan röst idag (pluggar till lärare och har praktik nu), det var… En upplevelse. Och jag tänker spendera helgen nerbäddad i soffan med Fallout på ena TVn och Star Trek på andra.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maleficum
2015-11-27 18:33
#32

Håller på att städa och planera hur jag ska möblera om här hemma så jag får plats för stora voljären i vardagsrummet utan att störa min blinda kanins världsbild för mycket (han springer helt löst inne). Kommer med största förhoppning få hem mina nya fåglar imorgon om allt går som det ska! Ska förbi och hämta upp lite fröer och fågellampa imorgon också och försöka hinna med att klippa underredet på kaninen innan det hunnit bli för mycket tovor. På söndag ska jag förhoppningsvis kunna njuta av mina nya familjemedlemmar =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-11-28 21:26
#33

Idag har jag varit produktiv! 🙂

Var barnvakt åt lillgrabben under förmiddagen, därefter storstädades det, julpynt hämtades från förrådet, rensat här hemma, julpyntat, slängt möbler och möblerat om… 😴

monstermash
2015-11-28 21:28
#34

#30 - Lycka till vännen! 

#31 Oj, varför ska du vägra julpynt i år? 🙂 Krya på dig! 🌺

#32 Låter som du har en lång helg framför dig med mycket att göra. Grattis till dina nya familjemedlemmar. 🙂

Annons:
Wony
2015-11-28 21:34
#35

#34 Jag har i alla fall klarat helgen såhär långt, men ena armen har börjat besvära mig igen, tror det är nån nerv i kläm, så ska nog ringa läkare på måndag. Försöker plugga lite också, men det är mycket stress just nu.

Afturelding
2015-11-28 21:57
#36

#34 Jag har noll och intet julkänsla. Jag bara orkar inte med jul i år. All stress med julklappar och mat och… Nä. Jag tänker bara äta pepparkakor och ge något litet till min partner och min man 👍

Och tack! Jag kan fortfarande inte prata alls men det har kanske släppt till på måndag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maleficum
2015-11-28 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Mina nya bebisar har kommit =D tyvärr verkar de inte bott helt optimalt innan så de behöver lite extra omvårdnad ett tag framöver.

Har flyttat bokhyllorna in i och fixat i extrarummet. Ska se om jag orkar flytta och städa benskåpet imorgon, sen blir det fågelvård och förhoppningsvis lite klippning av Kenzie och städa klart här hemma. Flytta tillbaka fiskarna som varit på behandling i sjukakvariet och förbereda det för kommande fiskar som förhoppningsvis ska hämtas i veckan.

Om det blir bra väder ska jag och Fjant ta en lång välbehövlig promenad!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2015-11-28 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

😃

monstermash
2015-11-29 21:39
#39

Glad första advent på er alla! ❤️

Idag har jag varit barnvakt åt tre av ungarna hela dagen, så varit full rulle här, samt fått hem leveransen av nya möbler. 🙂

monstermash
2015-11-29 21:41
#40

#35 Uh, hoppas det inte är någon fara med armen! Låter inte alls kul när man dessutom behöver sitta och plugga. 😮

#36 Det låter som en bra plan om du har lätt att gå upp i stress runt julen! 

#37 Oj, vad tilltufsade dem ser ut… 😮 Oj, nya fiskar på ingång också, mycket på en gång för dig! 🙂

Wony
2015-11-29 22:28
#41

#40 Nä, jag trpr inte det är farligt men tänker i alla fall få det kollat på. Problemen går i perioder men alltid bra att kolla upp! Och det är helt klart distraherande när man ska plugga…

Annons:
Maleficum
2015-11-29 22:56
#42

#40 Det är så den rasen ska se ut =D de flesta ser ännu fluffigare ut!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Saga85
2015-12-02 01:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Min kombo frågade mig spontant vad jag tycker om julen/julpynt. Är väl inget för mig, tycker det är mysigt på julaftonskvällen när man varvar ner med vin och brädspel hos föräldrarna.

Men mest ser jag fram mot frujulen - då kommer talibantomten på besök 😃

AilyAdams
2015-12-15 20:21
#44

Granen kom fram här i helgen, så nu är det julkänsla på riktigt. :)

 **************************
Heter det De eller Dem?

Maleficum
2015-12-15 22:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jag har inte ens hängt upp mina ljusslingor i år :P men fick min första julklapp för i år (som egentligen är en extremt försenad födelsedags jag borde fått i april) och några av mina fiskar har flyttat. Och Fjant har fått rida idag =D inte för att han uppskatta det så mycket. Inte så mycket helgaktiviteter.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: