Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1317 ggr
hund_katt
11/6/15, 4:14 PM

Vilken läggning har jag?

Jag har lite problem.. Jag kan verkligen inte komma på vilken läggning jag har.. Är så sjukt osäker… Jag tror att jag är demisexuell, eftersom jag inte kan bli ihop/ha sex med någon bara för att personen är snygg. Visst kan jag tycka att en person är snygg eller inte, men skulle inte bli ihop med personen bara för att Hen är snygg. Dock kan jag bli intresserad av en person pga utseendet… Vilket gör att jag tvekar på att jag är demi xd Börjar fundera lite också på om jag är bi… Jag har aldrig haft ett crush på en tjej, kanske för att alla jag någonsin känt Inte alls är min smak… Dock har jag varit lite intresserad av vissa tjejer, men bara innan jag lärt känna dom då.. Nu när jag tänker på det så har jag även kännt dragning mot vissa tjejer som liten också. Men jag har mycket större dragning till killar. Måste man ha lika stor dragning till båda könen för att vara bi? För jag har bara, vad jag kan minnas, varit kär i killar. Dock har jag "stalkat" (xD) ett par tjejer på instagram, FB osv för att jag.. Idk, antar att jag är intresserad av dom lite smått… Stalkar dom dock inte så grovt som jag gjort med vissa killar( hahaha jag vet, jag är creepy xD)… Så.. Jag har varit intresserad av tjejer, men eftersom alla jag typ träffat och lärt känna inte alls är vad jag söker så har jag inte varit kär.. Jag är helt lost…. Vet inte heller riktigt varför jag känner att det är viktigt att veta min läggning… Men antar att man vill veta vem man själv är? xd

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Wony
11/6/15, 4:24 PM
#1

Nej, man måste inte ha lika stor dragning till tjejer och killar för att vara bi. Och jag förstår att det är viktigt för dig, det handlar ju ändå om verm du är, och det ycker jag man har all rätt att vilja veta! 🙂

Angående att bli ihop med någon bara pga utseende tror jag det är rätt ovanligt. Visst, jag tycker min sambo är jättesnygg, men jag skulle aldrig ha blivit ihop med honom om han bara var snygg men inte tilltalade mig i övrigt.

Rebexi
11/6/15, 6:31 PM
#2

Håller med #1 men jag känner igen mig lite i det TS skriver så jag tänkte förklara hur jag ser min läggning för att kanske göra det lättare för dig att hitta ord för din :)

Jag är bi men jag har en stor tendens att fluxa mellan hur mycket jag dras till killar eller tjejer. Jag fattade inte att jag var bi förren för några år sedan, när jag ser bak har jag nog alltid varit sexuellt attraherad av tjejer (Med alltid menar jag sedan jag började känna sexuell attraktion över huvud taget) men jag bodde i en religiös familj (och by) och hittade på massa undanflyckter för mig själv. Jag hade inte crushat på tjejer utan bara killar (massor) men när jag helt plötsligt blev attraherad av och sedan ihop med en tjej-kompis så fick jag tänka efter lite. Det tog ganska lång tid innan jag kände mig säker på vad min läggning var (trots att man kan tänka att det skulle vara uppenbart). 

Jag kan i alla fall säga att nu identifierar jag mig som Bisexuell och biromantisk, men tex när det gäller romantisk attraktion känner jag det oftast för killar, har inte känt nått mycket mot en tjej på länge nu (kan som du förklarar få ett visst intresse för en tjej ibland men det håller inte i sig). Jag har dock en känsla av att det finns en tjej där ute för mig och därför definerar jag mig som bi och inte hetro-romantisk (men man kan ha olika läggningar på det sexuella och romantiska)

Jag skulle inte häller kunna bli ihop med någon bara för att Hen är snygg, men jag kan ändå få en känsla utan att jag har pratat med människan, sen måste jag ju prata och lära känna Hen innan jag vet om den känslan var "vettig" eller ej.

Förlåt om det blev för långt men jag hoppas att det hjälpte. :)

[Tuulikki]
11/6/15, 6:45 PM
#3

Jag tänder på både tjejer och killar, men dras mer till killar. Tror inte jag skulle kunna bli kär i en tjej. Kallar mig Bisexuell, gissar att man kan säga att jag är heteroromantisk då?

Kan inte heller ligga med någon bara för att Hen är snygg.

Nu kanske jag kapar tråden, absolut inte meningen. Försökte bara formulera ihop ett svar till dig men mitt i allt insåg jag att jag själv inte är helt 100 på vad jag ska kalla min läggning.

Hoppas du får lite hjälp genom mitt svar i alla fall, att du ser att du inte är ensam🌺

Rebexi
11/6/15, 7:22 PM
#4

Jag tror man får välja helt själv, jag såg massor med videos på youtube (bla. denna), vilade på det, "prövade på" lite olika definitioner för mig själv och hittade vad jag kände mig "tryggast" i :)

hund_katt
11/6/15, 8:27 PM
#5

Tack för svaren :) hjälper jättemycket! Så jag kan säga att jag är bi? Är rädd för att andra i T.ex skolan ska säga "du är inte alls bi! Nämn en tjej du någonsin varit kär i!!" Osv.. xd

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Rebexi
11/6/15, 11:28 PM
#6

Du väljer helt själv :) Om nån säger så så säg tillbaka att det är du visst och att dom du har gillat förut inte har med det att göra, det är något du vet/känner själv :)

Hoppas det går bra :)

Annons:
hund_katt
11/6/15, 11:40 PM
#7

Tack c:

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

WolfLady
11/7/15, 11:02 PM
#8

En behöver inte alltid ha en titel utan det räcker oftast med att en vet vad en attraheras av och vad en känner. Jag tror inte heller att en behöver vara tillsammans med en person av ett visst kön för att veta att en känner attraktion gentemot den personen.

ettlitetnamn
11/13/15, 1:17 AM
#9

Du kanske inte känner samma attraktion till tjejer för att tjejer generellt har ett beteende mot varandra  medans killar har ett annat emot tjejer. Generellt. Har iallafall själv funderat länge på det där då jag tror jag är bi, har dock större dragning till killar men de är ju oftast dom som flörtar med mig vilket gör mig mer intresserad.

hund_katt
11/13/15, 5:32 PM
#10

Jag tror jag har fått lite mer svar, efter Bring Me The Horizons konsert igår.. Jag kollade bara efter snygga tjejer. Kollade lite efter killar också, men ögonen föll mest på tjejerna :) En rolig sak, som också gav mig lite mer svar, som hände var innan konserten började så sa min kompis till mig: Kompis - kolla där borta!! Jag - Omg vad snygg hon va!!! Kompis - jag menade tröjorna på väggen… Så jag antar att jag faktiskt attraheras av tjejer :) igår va det ju också BMTH konsert, så många med samma klädstil som jag har (har en extra dragning till killar/tjejer med "emo"/fashioncore stil) vilket förmodligen gjorde att jag kollade lite extra, för alla var ju sååå snygga :3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: