Annons:
Etikettallmänt
Läst 914 ggr
molam
2016-01-07 16:19

Hur gör man, om Fadern är EXTREMT homofobisk? ''/

Visste inte i Vilken Tråd jag skulle lägga detta, så hoppas det blev rätt, men annars får nån gärna Flytta på den.

Jag har kommit på (Har väl misstänkt det i några år men aa) Att jag troligtvis är Bisexuell, eller snarare, jag ÄR Bisexuell, mamma vet typ.. Pappa vet inte alls, men han är Så jäkla homofobisk så jag vågar inte berätta för han, men om jag inte berättar känns det som jag ljuger istället.

Är det nån som har en homofobisk förälder (Eller annan Familjemedlem/släkting) som är extremt homofobisk och kan berätta hur ni gick till väga?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Everlyn
2016-01-07 19:15
#1

Min pappa var homofob förut. Jag var jätterädd för att komma ut, trodde han skulle kasta ut mig så jag struntade i att säga något. Sen flyttade jag hemifrån och blev ihop med min flickvän, sa inget då heller utan jag tänkte att det lär han väl märka tids nog ändå.. Nu är det tre år sedan och det har gått jättebra, pappa fattade rätt fort och det blev ingen större reaktion.  Nu är jag och flickvännen förlovade och när jag berättade det blev han  glad och skålade med oss, så det gick myyyycket bättre än väntat!

Jag tänker att det inte är något man måste berätta, om man inte vill då. Människor som är hetero behöver ju inte "komma ut", så varför ska människor som inte är det behöva! :) 
Vad du än bestämmer dig för att göra så hoppas jag att det går bra, och det tror jag också!:))🌈



molam
2016-01-07 20:01
#2

Mamma har väl Fattat, kanske till och med före mig xD Men Far min är Extremt homofobisk för han råkaste Stöta på En MTF Transvestit? (Tror det är så dom kallas) i sina yngre år,  och sedan dess blir han äcklad av Samkönade förhållanden, men säger jag inget så känns det som jag ljuger för han istället, men säger jag nått känns det som om han kommer vara ännu mer avig emot mig, eftersom han redan sen innan går efter dom gamla normerna och att Kilalr har mer frihet än Tjejer och därför "nedvärderar" han dom, och känns som det kommer bli ännu värre om han vedt detta, Men vill ändå inte "ljuga" för han.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Herveaux
2016-01-08 13:43
#3

Om du berättar för din pappa om dina tankar, vet du vart din mamma står då?
Tänker att det är ett väldigt bra stöd att ha sin ena förälder bakom sig om man väljer att berätta för någon som kan ta det hela väldigt hårt eller ha svårt att acceptera.

Jag har läst och hört om flera som har varit i lite samma sits som du som då har valt att skriva ett brev till den anhöriga och i det brevet berätta om sina tankar och däri också ta med att man inte vågat berätta face-to-face eftersom man är nervös över hur personen kommer att reagera.  
För de allra flesta har det gått väldigt bra och personen som fick brevet har då kunna få sig en tankeställare och inse att man varit fel ute med fördomar och annat tok-tänk.

Styrkekram! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

molam
2016-03-26 22:59
#4

Jag har berättat för mina föräldrar, som inte tror på mig, om jag inte drar hem en samkönad person…. hur löser man det? nån som vart i samma sits?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: