Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 512 ggr
Loris M
2/12/16, 7:38 PM

Förskolor i regnbågsparad

Annons:
Salish
2/24/16, 1:51 PM
#1

Jag tänker, varför inte? Barn är ju omgivna av cisheteros hela tiden, så  att lära sig om HBTQ (på ett barns nivå) och träffa människor som bryter mot den normen är bra för dem att lära sig medmänsklighet.

Kadoor
2/27/16, 6:53 PM
#2

Jag tycker att det här är asbra. Barn är de som ska undervisas mest i det här, för det är ändå de som växer upp och ska "forma" samhället. Visst att vuxna behöver lära sig också, men varför inte börja så tidigt som möjligt?
Blir även väldigt arg på människor som säger att vi ska behandla HBTQ som att det inte är någonting speciellt och att vi inte ska göra "en stor grej av det", men så länge som alla cis och hetero människor runt om i världen är de som syns mest och är med överalltmåste vi ha t.ex. parader och undervisning i det här, speciellt för barn(enligt mig). Självklart ska vi kunna leva utan att behöva komma ut och så vidare, men det fungerar ju inte i dagens samhälle tyvärr. :(

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Loris M
2/27/16, 7:14 PM
#3

Håller med er! Det var mycket nonchalans i den tråden och just det där med att "jag bryr mig inte, jag har ingen åsikt, jag har inget emot HBTQ-personer" o.s.v. men ändå vill man inte visa stöd eller erkänna att det finns en diskriminering. 

Jag vet att det läggs ner mycket tid på att diskutera dessa frågor och normkritik överhuvudtaget med barn och pedagoger i förskolan. För barnen är det inget konstigt att killar kan bli kära i killar exempelvis. Men det är vi vuxna (samt olika medier) som förströr dem med sina värderingar och trångsynthet.

Upp till toppen
Annons: