Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1191 ggr
Risochros
2016-02-20 16:21

Tjej som vill vara som kille men vill vara tjej?

Hej!

Jag har alltid gillat att klä mig som kille, men jag gillar även att klä mig som tjej. Jag vill ha kort hår och vara som en kille, men jag vill samtidigt ha långt hår och vara som en tjej. Jag är INTE Transsexuell, det vet jag. Men vad är jag? 

På något sätt vill jag kunna vara som en kille i vissa situationer, men kunna vara tjej i andra. Jag har alltid varit bredaxlad, suttit som en kille, gått som en kille, pratat som en kille. Om man nu vill placera in ageranden i fack, förstår att en del kanske tycker det låter fel, ursäkta isåfall. 

Jag känner mig alltid som den som ska gå längst fram bland kompisarna, skydda de på något sätt och leda. Jag vet inte vem jag vill vara. Kan man verkligen vara som både och? Jag är förvirrad. 😕

Annons:
Yehet121
2016-02-20 18:52
#1

Ja det är fullt möjligt att vara både och! Kan det vara så att du är ickebinär? 

På sättet du beskriver i inlägget så passar det rätt så bra in på definitionen av icebinär.

Wony
2016-02-21 10:11
#2

Det är absolut möjligt att vara både och. Eller att växla mellan. 

Själv är jag Genderfluid och går mellan tjej och kille lite då och då, ibland identifierar jag mig som lite både och. Det varierar för mig, ibland på dalig basis, ibland går det veckor.

Upp till toppen
Annons: