Annons:
Etiketttrans
Läst 1635 ggr
[AnimeV4]
6/7/16, 11:32 AM

Är det sant att Lund.. (könsutredning)

Hej! Nu är jag duktigt grinig och uppgiven.

Bakgrund: Jag fick en remiss av allmänpsykiatrin i Karlstad till könsutredningsteamet i Lund eftersom jag skulle flytta till Skåne. Nu ska jag flytta till Värmland och vill då till Linköpings utredningsteam då det är mycket närmare och kortare väntetid.

Enligt de i Linköping och Karlstad ska de i Lund kunna remittera mig till Linköping direkt. Enkelt va? Om inte de i Lund hävdade att de inte får göra det då de "har fått direktiv att de aldrig får vidarebefordra en remiss till annan mottagning". Är detta sant? Får de göra såhär?

Nu verkar det som om jag måste boka en tid på allmänpsykiatrin närmast mig, men det dröjer ca 2 månader att få en tid och då har jag redan flyttat! Vad ska jag göra? Det känns verkligen som att alla försöker förhindra min utredning och dryga ut den så mycket det bara går :(

Annons:
horribleatnames
8/10/16, 11:33 AM
#1

Försök få dom i Linköping och i Karlstad att ringa utredningsteamet i Lund och trycka på att dom ska vidarebefordra remissen? Det är nog det enda jag kan komma på som du kan göra, förutom att gå till allmänpsykiatrin.

Jag har tyvärr bara hört dåliga erfarenheter från dom som gått till utredningsteamet i Lund. Men man hoppas ju alltid att dom ska skärpa sej.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

[AnimeV4]
8/10/16, 3:33 PM
#2

Jag har glömt att uppdatera! Jag fick en tid fixad i Linköping tillslut. Linköping har tydligen varit värdelösa, men är mycket bättre nu. Lund har jag ingen koll på.

Upp till toppen
Annons: