Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1215 ggr
hannalh
2016-08-25 21:13

Homosexualitet = Pedofili?

Hej du som läser detta! Jag är en ickebinär homosexuell person, och ska fylla 15 i höst. Jag som kristen konfirmerade mig nu i somras och var på ett 3 veckor långt läger. Vi blev indelade i tjej och killgrupper (usch för tvåkönsnormativt.. 🤓) Iallafall, så satt vi med våra tjejledare och dom frågade oss vad vi tror att dom tycker om homosexualitet. Alla svarade att dom tyckte det var okej men då säger dom att ''det inte var Guds plan'' och att ''en homosexuell kommer aldrig uppleva kärlek som finns mellan man och kvinna utan bara vänskaplig kärlek.'' Jag blev då lite småsur och sa att ''All kärlek är bra kärlek'' och då svarar en av ledarna ''Jag tror inte att pedofili är så bra kärlek.'' 

Att få sån hat på så nära håll var verkligen det vidrigaste jag varit med om och vi ska ringa till prästen och berätta om detta så han ska få ett snack om detta. Men jag blev verkligen arg. Arg över att dessa ledare som har en sån stor påverkan på unga människor påverkar dom att hata. Nästa gång kanske det inte är nån som är van med att få hat med ens läggning. Nästa gång kanske det är nån som precis har börjat upptäcka vem den är.

Jag ville bara berätta om detta och undrar eventuellt om ni har varit med om liknande.

Annons:
Yehet121
2016-08-26 20:10
#1

Men usch vad hemskt! 

Jag har varit med om en liknande sak, det var hemskt, men det slutade iaf lyckligt för mig. Jag är en trans man och en dag i klassrummet så började jag och läraren prata om hur transpersoner blir behandlade i samhället, då jag hade valt något liknande som gymnasiearbete. Då vänder sig plötsligt en person mot mig, som jag innan det här hade pratat lite med och tyckt att hon var helt okej, detta ändrades direkt efter det hon sa. Hon började "läxa upp" mig och sade att transpersoner är sjuka i huvudet och inte förtjänar att leva och att hon skulle må dåligt av att vistas nära en transperson eller annan HBTQ person. Jag kände mig direkt hotad efter orden "förtjänar inte att leva" och min lärare, som vet om att jag är trans, reser sig upp från stolen och säger "Jag vill att du lämnar mitt klassrum, går ner till rektorn och berättar vad du just sade, och du ska inte komma tillbaka till lektionen sen." Han var riktigt arg. Min skola är väldigt HBTQ positiv och något sånt här händer nästan aldrig, så när det händer så tas det väldigt allvarligt. Det slutade med att tjejen bytte skola, dock vet jag inte om det var pga den här situationen eller inte.

[W.D Skorrm]
2016-09-04 11:32
#2

Jag hamnade i en liknande sak dock med en lärare, För att hålla det kort så sluta de med att jag sa att om h*n sa en till elak sak om homosexuella personer skulle jag slita ut h*ns luger och sen fick åka hem, Kan också lägga till att jag va 11 år på den tiden.

Aleya
2016-10-07 21:04
#3

Åh jösses. Inte ens när jag konfirmerade mig så var det någon som sa nått illa om homosexualitet. Och att jämföra med pedofili är ju helt jäkla sjukt. Och som jag brukar säga till radikala kristna så tror jag inte att gud är så himla brydd vem man ligger med. Och sen måste ju även gud vara lite homosexuell och lite annat. Då vi är skapade med h*n som avbild. Brukar sticka i ögonen som bara den. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AilyAdams
2016-10-12 22:02
#4

Sådant här gör mig så fruktansvärt upprörd.

"Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad." - Rom 10:9

”Tro på herren Jesus, så skall du bli räddad, du och din familj.” - Apg 16:31

Ingenstans står det att någon skulle vara undantagen. Ingen asterisk med en lista som säger "Gäller alla utom…" Jesus dog för våra synders skull. Att påstå att någon annans synd på något sätt skulle vara värre är nog den värsta synden. Många Kristna verkar glömma sin egen synd nyförtiden…

Och jag håller med dig. All kärlek är bra kärlek!

"Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken." - 1 Kor 13:13

Och sedan när är pedofili kärlek?? Det är ett övergrepp. Var det väldigt unga ledare på det där lägret? Känns som om det flödade okunskap där på flera sätt…

Jag hoppas du kan lämna detta bakom dig. *Kram*

 **************************
Heter det De eller Dem?

AilyAdams
2016-10-12 22:06
#5

#3 Och sen måste ju även gud vara lite homosexuell och lite annat. Då vi är skapade med h*n som avbild.

Haha… De flesta tror nog dock inte att vi skapades med honom som avbild i form av huvud, armar och ben… Det är nog snarare på ett mer intellektuellt plan. 

Men lite roligt var det ändå. 😃

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: