Annons:
Etiketttrans
Läst 588 ggr
Voidwards
10/21/16, 10:57 PM

Sportbehå plus binder?

Hej. Jag har ganska stora bröst och använder en binder som funkar rätt okej. Blir inte platt tyvärr men mindre och mycket mer otydligt. Har även en sportbehå som jag använde tidigare innan jag kunde skaffa bindern och eftersom den har viss effekt så skulle det nog binda mer att ha den kombinerat med binder. Är detta något som skulle kunna innebära några skador eller liknande, eller borde det vara okej att använda bägge för mer bindning? Tack.

Annons:
Ftmsverige
10/24/16, 2:09 PM
#1

Hej! Det beror lite på hur du tänkt att använda din sport-bh tillsammans med bindern. Jag avråder dig från att ha någonting under bindern då det med största sannolikhet kan skada dig! Däremot så beror det på hur pass tight sport-bh du har, om den inte sitter åt allt för hårt så ser jag inget problem med att ha den utanpå bindern. Men du får vara lite försiktig och uppmärksam, tycker du att det blir svårt att andas eller känns väldigt tryckande eller gör ont så ska du inte använda de i kombination. Det kan också vara en idé att inte använda båda två varje dag utan att försöka vara lite snällare mot kroppen ibland ;) Hoppas att jag lyckades besvara din fråga, annars får du be mig att vara tydligare!

[AnimeV4]
11/8/16, 4:50 PM
#2

Vad har du för kupstorlek, om du vill säga? Vilken binder? Tänker att det kanske är smart att köpa en binder av ett riktigt bra märke, så kanske det är tillräckligt. Jag själv är nöjd med T-Kingdom. Jag har dock obetydliga bröst, så det kanske inte rätt märke om du själv har stora.

Lite omdömen här: https://chestbinders.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: