Annons:
Etikettallmänt
Läst 667 ggr
stinatz
2016-11-06 21:09

Förvirrad

Jag är så förvirrad. Jag har alltid identifierat mig som tjej, aldrig ifrågasatt mitt kön. Men nu så vet jag knappt vem jag är längre. Jag känner mig inte helt som en tjej, inte heller som en kille. Jag vet att det finns något som heter ickebinär, och Genderfluid (vet att det inte är samma sak) men jag vet inte. Igår köpte jag en flanellskjorta, egentligen inte för killar eller så. Men jag kände mig så bekväm i den. Men hur vet jag om det är riktiga känslor eller "bara en fas". För jag har kollat på flera youtubers som är trans. Hur vet jag att det inte bara är de som liksom "inspirerat" mig eller vad man ska säga. Vet inte riktigt varför jag skriver, men om någon har varit med om samma sak så får ni gärna svara.

Annons:
[AnimeV4]
2016-11-08 16:57
#1

Jag var i samma sits som du och har efter över 3 år fått mer klarhet i min identitet. Jag har varit mycket till och från i min könsidentitet och lever idag som kille med nytt namn, nytt pronomen och nytt utseende. Jag håller även på att börja med könsutredning och har mål. Testa runt lite och gör vad som känns bra utan att stämpla dig som något tills vidare, tycker jag.

Hur gammal är du? Du kanske skulle må bra av att prata med en kurator eller sjuksköterska på en HBTQ-certifierad ungdomsmottagning? Stressa inte, låt det ta tid.

stinatz
2016-11-15 17:12
#2

#1 Tack för ditt svar, jag är 15 år. Jag har funderat på att prata med någon, men som du säger är det nog bara att låta det ta tid. Idag kändes det helfel, så jag satte på mig en sportbh och tog på mig en mer "killigare" tröja, antagligen märkte ingen något speciellt, men för mig kändes det bra. Så jag ska fortsätta experimentera!

[AnimeV4]
2016-11-15 23:18
#3

#2 Jag tycker att det låter som en sund inställning, men det kan även vara ganska tungt med dessa funderingarna helt själv, så tveka inte att börja gå till BUP eller dylikt så att de kan remittera dig till en könsutredningsklinik om det blir för mycket för dig🙂

Upp till toppen
Annons: