Annons:
Etiketttrans
Läst 3329 ggr
[VCG1997]
2017-01-10 16:48

Att dejta och vara transsexuell

Jag föddes själv som kille, och visste sedan mycket tidig ålder att det var fel. Idag är jag 19,5 år gammal och kan leva som mig själv fullt ut. Jag har genomgått utredningar och hormonbehandlingar redan så är tjej nu även fysiskt(till största del). Jag väntar dock fortfarande på operationen av själva könsorganet. Jag hoppas även på att se effekt hos logopeden då rösten idag är det enda som hindrar mig från att ''passera'' som tjej i vissa sammanhang. Jag ser ut som en tjej, är feminin och beter mig allmänt kvinnligt men tyvärr så väntar jag på operationen och att se en förändring av rösten.

Jag upplever ibland stora problem när jag dejtar medan det andra gånger går problemfritt. Jag har dock märkt att många killar enbart ser mig som ett sexuellt objekt. Detta händer såklart cis-genders också men vissa killar berättar tydligt att dem vill ha mig som ett sexuellt experiment. När jag berättar att jag föddes som kille så blir killarna oftast mycket förvånade då det inte syns. Många verkar ha svårt att acceptera det mentalt även fast dem egentligen inte bryr sig personligen. Det tycker jag är väldigt tråkigt. Generellt sett så känns det svårare att dejta när man är Transsexuell. Det vore lätt om man bara ville ha tillfälliga sexuella förbindelser men att hitta någon som vågar stå upp för att vara i en seriös relation är desto svårare. En sak som absolut kan såra mig när killar säger är att dem vill ha en ''riktig tjej''. Det tycker jag bara är kränkande och respektlöst att uttrycka sig så. I och med att mitt utseende är väldigt kvinnligt är det inga problem att ständigt få intresse från heterosexuella killar, men många har mentala svårigheter att acceptera hur jag föddes osv.

Upplever ni också svårigheter när det kommer till att dejta och relationer?                     Mitt syfte med att starta denna tråd är att vi transsexuella just ska kunna dela med oss av våra erfarenheter när det kommer till dejting.

Annons:
Wony
2017-01-12 16:14
#1

Jag är född tjej och identifierar mig som Genderfluid. Jag har förvisso bara dejtat en kille, som nu är min kille och sambo sedan mer än 6 år tillbaka, men jag minns att jag inte kommit ut riktigt när vi träffades. Jag var öppen direkt med honom om att jag nog "var någon slags transperson" men att jag inte visste på vilket sätt riktigt. Och han var helt lugn med det direkt. I och för sig är han Bisexuell, och det är väl en bidragande faktor till att jag aldrig känt mig rädd att han skulle överge mig. 

Nu är det inte riktigt dejting, men även när jag träffar andra som potentiellt skulle kunna bli vänner, så kommer ofta reaktionen "men du är ju tjej - egentligen" och det där hör jag rätt ofta. Som att jag, de tillfällen/dagar/perioder jag identifierar mig som kille inte är "på riktigt". Och det blir riktigt jobbigt i längden. En del tjejer tycker att jag är för "manlig" för att accepteras, och en del killar tycker att jag inte är "en riktig kille". Som tur är finns det en hel del som inte resonerar så utan tycker om mig oavsett om jag ser mig som tjej eller kille, och det är väl de positiva reaktionerna man får försöka tänka på.

[VCG1997]
2017-01-13 09:46
#2

#1 Vad skönt att du hittat en person som verkligen tycker om dig precis som du är och inte tvingar dig att placera dig i ett fack när du inte vill eller kan det. Jag hade också en pojkvän i lite över 1 år som inte ifrågasatte någonting kring min identitet och det var innan påbörjad behandling också men denna kille var också Bisexuell så det kanske bidrar till ökad öppenhet. Jag förstår vad du menar och känner väl igen mig i lite av det. Jag är ju väldigt trygg i min roll som tjej varje dag och blir ju sedd som tjej av de flesta. Men på vissa sitter det mentalt att jag aldrig kan vara en "riktig tjej" men jag är ändå inte en kille för dem. Jag är ju inte tjej på låtsas utan jag är en riktig tjej men det är lite jobbigt när dem säger såna saker. Man blir lite ledsen av att inte bli sedd som en riktig tjej för att dem mentalt inte kan acceptera att jag föddes som kille, trots att jag verkligen ser ut som en tjej idag och beter mig väldigt kvinnligt.

Upp till toppen
Annons: