Annons:
Etikettallmänt
Läst 870 ggr
[foxna]
1/14/17, 11:58 PM

Ventilering

Hej på er alla ,är ny här och känner att jag behöver ventilera en hel del. vet inte riktig hur jag ska börja,(är idag 50 års man). men i unga år så kände jag en dragning åt det kvinnliga hållet. utan att jag tänkte så mycket på det då,det var väl när jag kom kring 30 års åldern som det blommade ut. jag införskaffade kvinnliga kläder och riktigt levde livet,ja mådde helt toppen.
 Tills jag kom i en dal, då jag inte kände igen mig, gjorde av med allt som hette kvinnlig fägring. tills nu då känslan kommer tillbaka igen.det är så fruktansvärt jobbigt, rent vilket kön jag tillhör kan jag ej svara på.så har det varit i hela mitt liv. ja ni vet ju själv hur det känns, jag bara önskar att jag kunde byta kön med någon. att vara man fast man är kvinna,fången i sin egen kropp.
 Så får man höra att man ska stå upp med att vara man,man mår bara så illa. självkänslan är tudelad och har varit så under lång tid, vem är jag frågar jag mig än idag, liksom för trettio år sedan.
Tur att jag hittade hit.

Annons:
VildaVittra
1/15/17, 12:14 AM
#1

Måste du tillhöra ett kön? Kan du inte bara helt enkelt bara vara du? 

Och vill du ha klänning en dag och matcha flanellskjortan med skäggstubb dagen efter, så gör det, det finns ju inga sådana regler man måste följa bara för att en del i samhället anser det. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[AnimeV4]
1/15/17, 12:16 AM
#2

Det är aldrig för sent! Du kanske skulle må bra av att genomföra en könsutredning? Även om du inte skulle genomgå behandling kanske du skulle få klarhet i din könsidentitet? Du är välkommen att skicka ett PM till mig om du vill!

[VCG1997]
1/17/17, 1:05 AM
#3

Eftersom du inte själv känner dig säker i din könsidentitet så tycker jag att du bör söka professionell hjälp och genomföra en utredning över din könsdysfori. Oavsett om den leder till att du vill genomföra en könskorrigering eller inte så är det alltid bra att utreda saken. 

Sedan är det viktigt att komma ihåg att det inte behöver handla om din identitet, eller varför måste du ens placera dig i ett fack? Du vet inte själv om du känner dig som en man eller kvinna som jag förstod det, men det är absolut ingenting fel med det. I slutändan är vi alla individer och det är helt okej att inte vara binär.

Kan det vara så att samhällets normer och ideal för hur man bör vara, hur man bör klä sig och vad andra människor tycker påverkar dig i det här? Du behöver inte vara man för du vill ha flanellskjorta och du behöver inte vara kvinna för att du vill ha klänning. Du kan klä dig fritt från normer och könskoder. Att bara vara du.

Men jag rekommenderar starkt att du söker professionell hjälp och begär en utredning där du kan få komma till insikt om din identitet. Jag tror att det kommer kännas bättre när du själv blir trygg i vad du är oavsett utgången av utredningen.

[foxna]
1/21/17, 6:35 PM
#4

Tack för alla fina svar! dom gav mig en hel del att tänka igenom.❤️
I den stunden då jag skrev mitt inlägg, så kände jag en viss frustration. det är inte så att jag är djup olycklig på något vis, det var bara den starka känslan som infann sig i mig, som renderade till denna ventilering. i stunden så är jag inte beredd att gå länge, har en familj att tänka på också.

Upp till toppen
Annons: