Annons:
Etiketttrans
Läst 1207 ggr
Yehet121
7/16/17, 3:10 AM

Hemsk konversation

Jag måste bara få skriva av mig lite. 

Nu idag så hade min mamma och hennes man fest/poolparty och folk drack alkohol. Runt kl 12:40 så kommer en berusad kvinna som var på festen som jag dessutom aldrig har träffat förut och kanske pratat med högst 2 gånger under dagen. Hon sätter sig hos mig och startar en konversation. Plötsligt så kommer hon in på grejen med att jag är trans. Hon frågar saker som: "Din mamma sa att du ska bli en kille, hur gör du då tar du hormoner och opererar dig?", "Så du ska dejta tjejer sen då?" och lite andra grejer. När jag svarar att jag kanske dejtar både tjejer och killar så säger hon: "Men det funkar ju inte, om du ska bli en kille och operera dig så kommer ju alla du är med att fråga om operationen och vad du är och sånt, dom kommer ju vara jätteförvirrade." Vid den här punkten så förstår jag att det är ingen ide att försöka förklara eller argumentera med henne för hon kommer bara upprepa det hon redan har sagt. Sen fortsätter hon att säga: "Du är ju bara 20 år, du måste ju ta och tänka lite innan du gör något med din kropp som du kommer ångra, för det är dte många som gör. Du måste tänka efter." 

Det här samtalet höll på i typ 20 min, och hon upprepade "Du måste fundera/tänka efter." säkert 10-15 gånger. Efter att hon hade gått iväg så höll jag på att bryta ihop så jag sprang upp och gömde mig på mitt rum. 

Sånt här är så jobbigt för hon förstod inte själv hur hon lät och jag orkade inte ta tag i det, jag vill inte sitta och förklara något so dom inte kommer komma ihåg dagen efter. Nej usch, nu känner jag att jag bara vill ligga under täcket och gömma mig imorgon…

Annons:
Tjeja
7/16/17, 8:19 AM
#1

Usch vilken korkad människa! Extra jobbigt när sådana dessutom är alkoholpåverkade. Blir ännu svårarr då.! Förstår att du ville komma undan från henne där! Vill bara ge dig en STOR VARM KRAAAM! ❤💙💚💛💜💜💖❤

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Darkylucy
7/16/17, 8:54 AM
#2

jag dricker skälv så jag dömmer ingen.

the darkynessLyssnar på musik

Vemärjagidagdå
7/16/17, 6:43 PM
#3

Usch :(. Det är så sorgligt att det finns så många människor som är så okunniga och oförstående. Om bara folk kunde sluta ifrågasätta andra människor, deras känslor, val o.s.v så hade världen varit så mycket bättre. Jag känner verkligen med dig och är ledsen över din upplevelse. Men glöm aldrig att det är människor som du som förändrar, de som vågar följa sitt hjärta och vara sig själva. Många kramar till dig ❤️.

Darkylucy
7/16/17, 6:59 PM
#4

#3 är nog sant🏆

the darkynessLyssnar på musik

[AnimeV4]
7/16/17, 10:42 PM
#5

Har också fått höra de sakerna. Både av läkare inom vården och random folk. Usch, det får en att må så fruktansvärt..

Darkylucy
7/17/17, 10:15 AM
#6

#5 fast alla är inte dåliga bara för att dom dricker dom kan vara snälla fast jo i bland om man dricker stark öl eller starkre så kanske man kan få sne tändning villket är inte så bra bätre om man dricker offta att bara ta svagare öl eller så eller inget alls fast det käns ömöligt för mej i alla fall

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
Yehet121
7/17/17, 3:22 PM
#7

#6 Fast det är inte alkoholen eller själva drickandet som är problemet här, problemet är det hon sade. Däremot tror jag inte att hon hade sagt dessa saker om hon hade varit nykter.

Herveaux
7/17/17, 3:38 PM
#8

#0 *morr* vilken *flera olämpliga ord* kärring! 😡

Jag hade nog inte kunnat vara så pass trevlig som du ändå verkade vara innan du fick chans att fly…
Än så länge har jag varit rätt så förskonad ifrån okunniga och rent oförskämda kommentarer, men när dom väl kommer ska dom jäklar få svar på tal. 😈
Tycker det ändå får finnas gränser för okunskapen om transpersoner 2017.

Hur känns det nu dagen efter?
Har du sagt något till din mamma om vad som hände?
Mor din kanske skulle skicka ut lite info om "dos and dont´s" när man pratar med transpersoner, bara som lite upplysning. Sen om det biter är en annan sak…  

Hoppas du kan lägga det där bakom dig!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Yehet121
7/17/17, 9:58 PM
#9

#8 Då när det hände så var jag mest ledsen och trött, nu är jag mer arg.

Mamma hörde hela konversationen och försökte hjälpa till men det verkade som om hennes försök inte nådde fram.

Jag hoppas verkligen att jag slipper dessa konversationer med folk jag knappt känner i framtiden

reflec
7/18/17, 9:04 AM
#10

Jo, blir du förvånad ? Vissa fattar det bara inte. Somliga, som läkare (är vetenskaplig lagd) fattar grejen. Varför hakar sig upp över sega motorer? ;-) Du är en del av samhället, kräv din plats Utan skada. Som en del av vetenskapen och framförallt, homo sapiens.

reflec
7/18/17, 9:05 AM
#11

Skulle du prata om homo sapiens med henne Eller med folk, skulle de tänka "I know he was gay!" haha

Darkylucy
7/18/17, 10:24 AM
#12

äh håll dej bara undan dom om dom är eleka när dom dricker och får en sne tändning  #8

the darkynessLyssnar på musik

Tjeja
7/21/17, 5:09 AM
#13

…Alltså… bara den kommentaren från henne att du borde "ta och tänka lite först" får mig att koka och vilja explodera. Hade jag varit där hade jag velat slå kärringen på käften typ. Om det är någon som behöver "ta och tänka efter" så är det ju just sådana som henne! Vad tror hon liksom att du har gjort större delen av livet? Tror hon att du bara fått för dig att bli Transsexuell så där plötsligt bara som en kul grej att testa liksom? Morrr! (Ursäkta bara blev tvungen att spy av mig när jag läste här igen.. usch för sådana människor! Berusad eller nykter!)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
TatsuOni
7/27/17, 4:53 PM
#14

#13 Kan bara hålla med! Vissa människor borde inte öppna munnen alls🤓


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: