Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1038 ggr
Munken989
2017-09-02 00:19

Vet inte vad jag är?

Hej! Jag är född som tjej och har alltid identifierat mig som tjej. Nu är jag 15 år och för ett par årsedan insåg jag att jag är bi, men de har aldrig varit en stor grej för mig att komma ut som. I början av 2016 började jag känna mig mer och mer obekväm med att kallas för flicka och mitt feminina namn Linnea. Jag känner mig som en tjej fast ändå inte. Jag vill helldre bli kallad för pojke och ha ett pojknamn. Jag skäms över mina bröst men ändå inte? Mitt "dröm-jag" skulle vara en person som är en kille med ett pojknamn. Men jag skulle inte vilja operera mig till kille, dock skulle jag vilja ha en manligare röst när jag blir äldre. Jag har ingen aning om vad jag är. Ickebinär finns ju också, men de passar inte in på mig. Sen när jag väl kommer på vad jag är, hur ska jag då komma ut? Mina kompisar är världens Hbtq-stöttare och hänger upp prideflaggor i skolan hela tiden så dom blir inga problem, men mina föräldrar tycker att de är ren bullshit. Vad ska jag göra?

Annons:
Yehet121
2017-09-03 13:46
#1

När du kommer på vad du är så skulle jag råda dig att berätta för dina stöttande kompisar först och se till att du har någonstans att ta vägen när du kommer ut för din familj, bara ifall något skulle hända.

Alla transmän opererar sig inte och inte alla väljer att gå på hormoner heller, så om det skulle visa sig att du är det så är det inget måste, man gör som man vill. 🙂

aliciablad
2017-09-03 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej! Mitt tips är att söka runt på och läsa på om olika identiteter (enklast på engelska) det var så jag gjorde! Spontant tänker jag att du kanske skulle kunna identifiera dig som demiboy?

Munken989
2017-09-03 21:03
#3

#1 de är nog så jag har tänkt att göra

Munken989
2017-09-03 21:04
#4

#2 Känner igen mig sjuuuuukt mycket på demiboy, visste inte att den fanns. Ska läsa på lite mer om den!

aliciablad
2017-09-04 08:19
#5

Åh vad roligt att höra, gör det!! Lycka till!!

Upp till toppen
Annons: