Annons:
Etiketterorganisationerevenemang
Läst 1339 ggr
Herveaux
2017-10-31 17:38

Träffar för transpersoner?

Har du varit med på någon träff för transpersoner?
Hur tycker du det var?

Jag funderar på att komma iväg på nästa möte hos Transgruppen (RFSL) här i Uppsala. Min sociala ångest har dock andra åsikter…😐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
[AnimeV4]
2017-10-31 17:49
#1

Det har jag inte dels pga samma anledning som du😃

KentHjärta
2017-11-02 00:01
#2

Här jag bor finns det en ungdomsgård vars en gång i veckan enbart är för hbtq+ personer. Många där som är trans. Kan säga att gå dit första gången var det bästa jag gjort. Började gå dit när jag var 16-17 och är 19 nu. Har nu 10 nya vänner som jag har daglig kontakt med, träffas varje vecka. De förstår hur det är att vara hbtq+ person så man har alltid någon att vända sig till och prata med. Du borde testa att gå dit en gång! Ta med en kompis om det underlättar. Socialfobi kan dock sätta gränser förstår jag. Vill uppmuntra dig till att gå dit ändå.

Herveaux
2017-11-02 18:23
#3

#1 Stackare, social fobi är ett jäkla elände som kan dra dit pepparn växer….

#2 Bra tips för ungdomar! Jag är 30 så jag vet inte om jag är välkommen till ungdomsgården längre… 😞


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Yehet121
2017-11-14 21:48
#4

Jag sökte in till en transgrupp som RFSL Örebro skulle anhålla, men det blev aldrig något, och fick inget svar om varför men jag gissar att det inte var tillräckligt med folk till gruppen.

Salish
2017-11-16 13:54
#5

Vet att RFSL göteborg håller transträffar just nu men har inte gått dit än… var också på ett första möte med transammans väst men sen blev det typ så att det bara blev föräldrar till transbarn som kom dit och var typ den enda vuxna transpersonen och det kändes ju sådär… :// ordföranden för lokalgruppen är också cis så. kände inte att jag trivdes med det.

Upp till toppen
Annons: