Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 930 ggr
MeMyself&I
2018-01-09 21:00

Så förvirrad

Är så himla förrvirrad. Och detta är första gången jag öppnar upp mig om detta till någon, så det här känns läskigt och väldigt personligt. Men jag känner att jag behöver skriva av mig. 

Jag har aldrig tänkt att jag är nåt annat än straight förrän jag kom i 17/18-års åldern. Jag har alltid tyckt att killar varit gulliga och haft stora förälskelser i kändiskillar (typiskt macho/straightkillar) i 12-16 årsåldern. Sen började jag väl inse att jag inte är kär på riktigt i nån jag inte ens träffat och det avtog lite.

När jag blev 17 blev jag lite kär (tror jag i alla fall) i en kille i min klass som jag kände några månader. Men det avtog rätt snabbt innan det hände något. Insåg att jag inte tyckte om honom tillräckligt mycket för att det skulle bli något mer. Detta är enda gången jag någonsin känt så för någon person "irl". 

Samma år, efter att jag slutat umgås med honom såg jag en offentlig person på tvprogram som jag började följa. Han var typ det finaste jag sett! Normbrytande med smink, örhängen och lite feminin stil. Han var sååå attraktiv!! Fick senare veta att han var gay. Det gjorde ont i mig, fast jag var så pass gammal och han bara var en tv-kändis liksom. Men det där fortsatte. Efter det insåg jag att ungefär 8/10 killar som jag tyckte var sexiga/så fina männsikor/attraktiva var homosexuella. Det har varit och är fortfarande jättesvårt att acceptera att jag tycker att det är väldigt attraktivt med killar som gillar andra killar. Känner mig som ett snusk som typ att en äldre creepy dude tittar på lesbisk porr för att bli kåt liksom :(
Har inte sagt det till någon jag känner, men de närmaste vet att jag har "crusher" på feminina/normbrytande killar vilket jag står för till 100%. 

En av mina största rädslor som vuxit fram under de senaste få åren (är idag 21) är män i allmänhet och att bli våldtagen av en kille/man. HATAR manskönsrollerna i samhället och har sett och träffat/upplevt så mycket otrevliga/dåliga killar/män. Detta gör ytterligare att jag känner mig såå förvirrad!! Är straight men ändå så rädd för killar!?!?

När det kommer till den sexuella biten tänker jag att jag tänder på killar - men samtidigt inte. Vill absolut inte ha normativt heterosex med en kille i en biologisk, normativ manskropp, då jag har så otroligt stark rädsla för att bli våldtagen på det sättet. Tycker mest att manskroppen är superobehaglig. Kanske kan komma över det, men vet inte hur. Samtidigt skulle det kännas fel att ligga med en tjej.. fast kanske ändå inte.. Tyckertjejkroppar är otroooligt sexiga men samtidigt mår jag lite dåligt då jag jämför dom med min kropp som jag har svårt att tycka om. Jag vill verkligen ha romantiska känslor för den personen jag vill göra det med men som jag känner nu så känner jag inte så och har aldrig gjort för en tjej. Önskar så mycket att jag kände så. Allt skulle bli så mycket enklare för mig! Och sex skulle inte alls bli lika laddat för mig som det känns just nu när jag tänker att jag ska ha det med en kille.

Annars tycker jag så mycket om tjejer!! Känner mig så trygg och lugn socialt med kvinnor och tjejer överlag vilket är raka motsatsen till hur jag känner för män/killar. Jag blir alltid nervös och osäker när jag träffar en kille.

Fattar inte om jag är straight/bi/pan eller till och med asexuell… Är så himla jobbigt att inte fatta! Kan inte komma underfund med om jag är straight på grund av patriarkatet och samhället jag vuxit upp i eller om jag verkligen är det på riktigt. Men har ju samtidigt knappt varit kär i någon!! Har känt otroligt starka känslor för tjejer med, men bara som att vi hör i hop som väldigt nära vänner. Men attraheras även (tror jag) av ickebinära och transpersoner. Men mina föräldrar har uråldiga åsikter kring könsidentitet och tror inte på helt att det finns på riktigt. (What the fuck liksom!?!?!Vet inte vilken av mina känslor jag ska lita på/tro på. Brottas sjukt mycket med dessa tankar som ibland tar över hela mig och blir helt ångestfylld/deppig en hel dag. Låter kanske fjantigt, men detta är en big deal för mig. 

Jag har aldrig haft ett förhållande eller haft sex. Vill så gärna ha någon i mitt liv, men vet inte vem! Hur lätt är det att hitta någon som man eventuellt kommer bli attraherad av/tillsammans med när man knappt vet vad man söker efter? Och samtidigt har höga "kriterier" eller vad man ska säga. Låter otroligt douschigt men menar då självklara saker som feminist, samma värderingar osv.

Och är inte ens säker på om jag vill ha någon fysisk närhet. Eller om jag ens över huvud taget passar att leva mitt liv med någon annan. Jag har både social fobi och adhd vilket gör att jag har otroligt svårt för att börja prata med människor och bara vill att någon rör vid mig om jag tar initiativet till det… åh herregud min hjärna kokar över av alla tankar och känslor!!

(Vill bara förtydliga att killkropp/tjejkropp i detta fall menas med den biologiska stereotypiska kroppen. Ville skriva det på lite annat sätt, men kunder inte ändra texten i efterhand tyvärr. Ber om ursäkt <3)

Annons:
Achilles.Swan
2018-01-17 19:40
#1

Hello~ Jag är själv en väldigt androgyn icke-straight kille i 20års åldern och jag har haft människor som har kommit ut med att de känner sig trygga hos mig bara för att jag inte är en matcho snubbe. Då har jag tänkt wow, jag känner så många människor som ser ut och beter sig som jag ytligt, men sen så har samma människor våldtagit och sexuellt trakasserat människor, vissa har tilloch med erkännt det och varit öppna och stolta. Bakom kulisserna kan vad som hälst pågå och om jag va du så skulle jag bara försöka sluta generalisera människor och fokusera på individer, utan att dra förutfattade meningar kring dem. Vet att det är lättare sagt än gjort, jag romantiserade också HBTQ rörelsen ett tag men sen så kom jag fram till att det finns lika många idioter här som överallt annars. När du ska lista ut dig sexuella läggning… Tänk inte, bara gör som magkänslan säger och tänk utanför den heteronormativa lådan.

Upp till toppen
Annons: