Annons:
Etikett17-hbt-ifokus
Läst 707 ggr
Achilles.Swan
1/17/18, 7:21 PM

Triangeldrama eller delusions?

Hej! Jag är en killle i mina early 20s som inte vet vad han ska göra angående vad kan bli ett triangeldrama. Har en kompis grupp som jag hängt med sedan första året i Gymnasiet. Nu jobbar många av oss med showbussniess. Jag har alltid varit öppen med min sexuella läggning och att jag inte bryr mig om kön hos min partner. Just nu så har jag en partner sedan ett år tillbaka i samma kompisgäng. Älskar henne även då vi bråkat och massa bullshit har hänt mellan oss. (Hon va otrogen mot mig i början av våran relation though. Pga gamla vanor hos andra människor som stannade hos henne.) Anyhow, long story short: jag förlät henne. Nu, har en vän till mig (från samma kompis grupp) börjat prata mer och mer med mig, även då vi alltid varit nära varandra. Vi har blivit väldigt nära varandra fysiskt och det är som att han söker sig till mig kroppsligt och jag förmodar att han är omedveten om att han gör detta. Efter att vi gick på bio i mitten av December så åkte vi hem till honom och jag berättade om dramat som börjat lägga sig kring mig och min nuvarande partner. Han höll mig i handen medans jag berättade det här. (Jag noterade efter det att han inte är en touchy människa vanligtvis men har väldigt lätt för mig.) Samma kväll lite senare så öppnade han upp till mig att han var Bisexuell, vilket gör att det bara är 1 person i vårat gäng som är straight så det finns ingen anledning för honom att inte ha sagt det typ 3 år tidigare. Vilket även betyder att det är någonting han har listat ut nyligen. Jag va glad att höra det? Vilket gjorde mig förvirrad för jag brukar inte bry mig om sånt. Sen så somnade vi i samma soffa och när han på morgonen va tvungen att gå till jobbet så saknade jag honom?? Efter som att jag inte vill vara Mr. In Denial så erkände jag för migsjälv att jag förmodligen har en crush på honom. Sa till min partner att jag hade en friend-crush på honom för att strö lite socker över sanningen. Han är genuint populär och alla älskar honom så hon sa ”Åh haha vem älskar inte honom.” Och vet inte om hon tog mig seriöst ens en gång. Anyhow, var i en blomsterbutik med honom för några dagar sedan och han påpekade betydelsen av pioner. ”Symboliserar en relation mellan två människor, äkta kärlek och skam.” Sen så peka han på en annan blomma och börja prata pm den men just då kunde jag inte fokusera på någonting annat än att jag kände mig just som den blomman i hans sällskap. Nu idag när jag satt och ritade på honom så sa han att jag skulle rita en pion. Rita på varandra gör vi ofta men slowjdbdiwkw det känns som att jag är med i en fanfiction eller någonting, whatever… jag höll hans ena hand medan jag ritade med den andra och jag kände hans puls gå upp. Sen så tog han ett djupt andadetag och när han andades ut så va det skakigt. Vår andra vän som satt där s även senare att han tror att det är någonting. MEN PROBLEMET HÄR ÄR ATT VI BÅDA HAR FLICKVÄNNER?!?? Vad ska jag göra jag kommer att avlida i swear to god snälla hjälp mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: