Annons:
Etikettallmänt
Läst 1910 ggr
Anonym
Anonym
2018-03-31 10:17

Förälskad i en tjej... men ensam om dom känslorna.

Vet inte vart jag ska lägga detta, och vet inte ens om det är rätt sida… men försöker få lite tips här ändå…

Ska börja med att säga att jag inte har kommit ut till familj och vänner ännu och har både familj och vänner här på iFokus, och att ha en homosexuell/Bisexuell familjemedlem skulle inte accepteras i vår familj så väljer därför att vara anonym.

Det är såhär, det är en tjej jag har lärt känna sen några år tillbaka, och jag har fattat tycke för henne, väldigt mycket också… hon är Bisexuell, men mer vriden åt killar, som jag förstått det, och därför är min kärlek ensidig, (Kan även vara att åldern spelar in en del då hon är 10 år äldre än mig) samt att jag kanske inte är världens snyggaste person, men i alla fall.

Hon är med en kille nu, så därför har jag valt att inte berätta för henne hur jag känner, och dels för att skulle hon vara ointressead av mig så kanske hon skulle tycka att det är obekvämt att vara nära mig om jag berättar hur jag känner, och jag vill verkligen inte förlora henne, då är jag hellre olyckligt kär, så länge jag får ha henne nära liksom.. Men hon berättar för mig när hon  har varit med killen, vad hon har gjort med han, vad hon ska göra nästa gång, om han är på dåligt humör och ignorerar henne (vilket han gör rätt ofta), etc etc.

Men varje gång hon snackar om honom så hugger det till i mitt hjärta… jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag blir svartsjuk när hon pratar om honom, men på samma gång vill jag bara att hon ska vara lycklig

Hur ska man komma över det? nån annan borde kanske ha varit i samma sits? och hur löste ni i så fall det?

Annons:
älvornas dal
2018-04-30 20:18
#1

Jag har löst det genom att undvika personen ett tag tills känslorna svalnat. Mycket av samma anledning som du, hon var upptagen men även jag, så det var bara att glömma.

monstermash
2018-05-01 19:42
#2

Det är nog bäst att ni inte umgås tyvärr, åtminstone tills dina känslor svalnat. 

Sedan vill jag bara påpeka att självklart har du kommit rätt, sajten handlar ju om HBTQ-relaterade saker, däribland kärlek :)

Anonym
Anonym
2018-05-01 20:55
#3

Men problemet är att till saken hör, så vill jag ju inte tappa henne, jag vill ju vara med henne och umgås med henne, hellre det än att förlora henne och inte umgås med henne..

monstermash
2018-05-02 15:10
#4

Tyvärr kommer det bara göra dig sårad, men du gör såklart som du vill. 

Om du tar en paus kanske du kan umgås med henne i framtiden utan att det är jobbigt, annars är risken att du fortsätter vara olyckligt förälskad i henne och eventuellt förstör chanserna att fortsätta vara vän med henne genom att till slut visa att du är intresserad och svartsjuk.

älvornas dal
2018-07-11 23:03
#5

Hur har du löst det TS? Har det hänt något mer?

Anonym
Anonym
2018-07-12 12:44
#6

Pratade inte med henne på ett tag, sen skrev hon och undrade var jag var, hon sa att hon saknade mig, så då började jag prata med henne igen, några dagar senare var allt som vanligt mellan oss igen och sedan efter ytterligare några dagar så värmes mina känslor för henne upp igen och nu är vi fast på samma ställe där vi började igen x-x

Annons:
älvornas dal
2018-07-12 22:18
#7

Låter jobbigt.

Anonym
Anonym
2018-10-09 18:47
#8

Det visade sig att mina känslor inte var ensidiga… vad gör man här? har en familj som är EXTREMT anti allt som är annorlunda, mörkhyade och "fel sexualitet" som dom säger här i huset är det värsta tänkbara…

Upp till toppen
Annons: