Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 1299 ggr
Herveaux
10/25/18, 7:02 PM

Tid hos plastikkirurgen! :D

YAAAY!🥳 Idag fick jag kallelse från plastikkirurgen, ska dit för konsultation inför mastektomi den 19e dec!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
filopa
10/26/18, 5:51 AM
#1

VAD COOLT!! Grattis!!!

Herveaux
10/26/18, 8:57 AM
#2

#1 Tack! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
10/26/18, 6:24 PM
#3

Lycka till! :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
10/26/18, 6:52 PM
#4

#3 Tack! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
10/27/18, 5:57 PM
#5

Lycka till!🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
10/27/18, 7:09 PM
#6

#5 Tack! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lona
11/5/18, 8:00 PM
#7

Grattis! Stort lycka till! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
11/5/18, 8:06 PM
#8

#7 Tack! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
12/20/18, 4:32 PM
#9

Glömde helt bort att uppdatera här igår. 

Besöket gick bra; kirurgen var enkel och avspänd så jag kände mig likadan. 
Haft mardrömmar om att behöva ta av mig på överkroppen inför en främmande människa men det var tvärlugnt. 

Nu är det bara att vänta på en kallelse för operation. Vilket "ska" hända inom 3 månader, men kirurgen varnade om att det troligen kommer ta längre tid. 
Svensk sjukvård - tjoho!😟


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
12/20/18, 4:38 PM
#10

#9 Men vad skönt att det gick bra och är "mer på gång" nu, även om Sveriges sjukvård är en smärre katastrof!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
12/20/18, 4:46 PM
#11

#10 Oh ja! Absolut! 🙂
En extra bonus är att jag hinner gå ner ytterligare lite i vikt och ökar chanserna för en fin-fin läkning. 
"Inget ont som inte för något gott med sig"


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
12/20/18, 4:51 PM
#12

#11 Och så har du någonting att se fram emot nästa år😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
12/20/18, 4:58 PM
#13

#12 Jupp, sånt behövs!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lona
12/20/18, 5:45 PM
#14

Härligt! Vad skönt med en vettig kirurg, en del av dem är mindre trevliga även om de så att säga är skickliga med kniven. Stort Lycka till nu och en hälsning till M, det här måste betyda mycket för honom också, för din skull så att säga. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
12/20/18, 7:11 PM
#15

#14 Eller hur?!😮 Jag var beredd på en riktigt sträv och korthuggen suris som skulle titta på mig med en lätt äcklad min och att det första som skulle sägas  var något i stil med: "Ojdå. går det trögt med viktnedgången?"
Så skönt att ha fel ibland. 😇

Naaaw, tack!🤗 Jo, gubben är tokladdad. Så tacksam för att vi har en sån öppen och avslappnad relation med varandra. Efter operationen kommer jag vara som en T-rex i säkert två veckor (kan m.a.o knappt röra armarna), så han kommer behöva hjälpa mig med ALLT. *host, host* T ex det praktiska runt ett toabesök. *host, host*


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
12/20/18, 7:27 PM
#16

Spännande att det går framåt! Och vad skönt det kändes bra med kirurgen! Sånt är ju superviktigt!

Får ju hålla tummarna att väntan inte blir allt för lång :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Yehet121
12/20/18, 9:15 PM
#17

Åh vad kul! :D  Jag har fortfarande mycket att gå ner tills jag kan få operationen och det går rätt trögt. Samtidigt så vill jag inte stressa kroppen, jag vill att den ska hinna med i viktnedgången och då får det ta sin tid 😃

Herveaux
12/20/18, 9:44 PM
#18

#16 Oh ja! Så glad över att det kändes så bra. 
Han var väldigt noga med att det bara var att ringa/maila om det ploppade upp minsta lilla fråga. 

#17 Skickar över en bunt styrkekramar och hejar på från sidlinjen! 🤗
Tycker det låter sunt ändå att inte stress-rasa i vikt, lagom takt måste ju vara det bästa i långa loppet. 

Jag tycker det är först nu efter ca 6 mån på testosteron som jag märker av effekten att jag fått iaf lite enklare att bränna fett. 
Jobbet i stallet är rena gudagåvan då jag hade haft väldigt svårt att ta mig an att träna på gym. Huvvaligen!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
4/10/19, 3:33 PM
#19

Idag fick jag återkoppling av kvinnan som har den roliga uppgiften att pussla ihop planering för när vem ska opereras när… (Stackarn, kan inte var en lätt uppgift. 🤗)
Hon skrev att jag troligen kommer opereras innan sommaren. Vart så glad så tårarna bara rinner. Förstår såklart att allt kan hända och att tiden kan bli i höst eller nästa vår istället. Men det där troligen gjorde verkligen min dag!

Jag har lyckats gå ner ytterligare 8kg sen jag träffade kirurgen så vikten borde inte vara ett hinder om jag inte sjabblar till det ordentligt nu.
Men det där mailet gav motivation om något!😓


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
4/10/19, 5:01 PM
#20

Gött mos! Hoppas att de hinner klämma in dig innan sommaren men nu är det ju på G i alla fall!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
TatsuOni
4/10/19, 5:35 PM
#21

Jag håller tummarna för att du får en tid innan sommaren!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
4/10/19, 6:34 PM
#22

Tack hörrni! 🌺
Med vändande post fick jag veta att jag har tid den 15e maj. 🥳


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
4/10/19, 8:13 PM
#23

Yeii! Bara en dryg månad, ju!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maleficum
4/10/19, 8:23 PM
#24

Är ju jättesnart :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
4/10/19, 9:22 PM
#25

#23 #24 Eller hur?! Mamma Mia, om tiden fortsätter rulla på som det känns som att den har gjort på sistone så är det ju typ imorrn… nästan. 🤪
Taggad till tusen!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
4/11/19, 4:42 PM
#26

Vad roligt att det blir så snart!🥳


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
4/11/19, 4:47 PM
#27

#26 Tack!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
4/17/19, 12:15 PM
#28

Inget gott som inte har något ont med sig eller hur var det nu? 

Jag jobbar i ett stall och har en sån där bidragsanställning genom Arbetsförmedlingen eftersom jag har ett synfel och ett ibland krackligt psyke som gör att jag inte har så lätt att hitta ett jobb som fungerar. 

Imorse kom chefen och pratade med mig och sa det att hon vill ha ett möte med Arbetsförmedlingen för att höra vad om har att säga om min kommande frånvaro. 
Jag kommer med andra ord högst troligt förlora mitt jobb pga min operation. 
…och då vet varken chefen eller AF om att det är fler operationer som väntar (troligen en andra mastektomi (och med lite otur en tredje) som blir mer finlir och en hysterektomi) inte lika stora och inte lika lång återhämtning som den här, men iaf mer sjukskrivning. NÄR dessa operationer blir av har jag ingen aning om. 

Har haft det lite på känn att detta skulle hända men även om man vet att en käftsmäll är på väg så svider det som tusan ändå. 
Idag har varit ett evigt kastande mellan hopp och förtvivlan. 
Behövde bara få det ur mig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
4/17/19, 12:45 PM
#29

Neej, men vilken skit! Det som funkade så bra dessutom. ☹️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
4/17/19, 3:08 PM
#30

#29 Eller hur?! 😭 
Förstår dock chefen, hon har ekonomin att tänka på och AF har sina j*vla regler. 
Jag fyller snart 32 men just nu känner jag mig som 3,2 år och tycker världen består av en massa dumma vuxna. Blä.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
4/20/19, 5:51 PM
#31

Vad tråkigt!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
5/1/19, 4:11 PM
#32

Uppdatering om jobbet: Inte lyckats nå min egen handläggare på AF men när jag ställde frågan rent generellt till AF:s "kundtjänst" så fick jag ett halvluddigt svar om att det inte borde bli en avbruten anställning pga av sjukskrivningen. 
Min chef frågade idag om jag ville bli kvar ett år till om AF går med på det sen så, hipp hurra! Då gäller det bara att AF ska med på tåget också. *djuuup suck*

Ang operationen så drömmer jag mycket om sjukhus och liknande, inte direkt mardrömmar, mer såna där flummiga drömmar som vippar på gränsen till att bli otäcka. 
Nog för att jag tycker tiden går snabbt framåt ändå, men dom här sista två veckorna får gärna steppa upp tempot några växlar till. 
Det är lite som att stå i kön till berg-och-dal-banan på tivoli. Jag vet att det kommer bli kul att åka men väntan är bläh med alldeles för många fjärilar i magen. 🤪


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
5/1/19, 5:38 PM
#33

Jag har inte gjort en mastektomi, "bara" en bröstreducering av medicinska skäl. Jag gick på gymnasiet då, skolan ansåg inte att det räknades som legitim sjukfrånvaro utan gav mig massa hemläxor - trots att resten av klassen var på skolresa 😡. Bara för att det klassas som plastikkirurgi så blir många aviga även om det inte är av kosmetiska skäl. (Nej, jag gjorde inte läxorna!😎) Ett par tips från min operation, jag antar att konvalescensen är lite åt samma håll i alla fall: Var NOGA med att inte anstränga dig mer än tillåtet efteråt, det påverkar ärrbildningen. Undvik att sola i sommar, fast det gör man kanske ändå inte med ärr som inte bleknat än… Det kommer förmodligen att göra ont att lyfta armarna, så se till att viktiga saker finns på lagom lyfthöjd (och lyft inte för tungt). Jag behövde hjälp med att tex tvätta håret men M får väl ha ett Harley-spa hemma! Det gjorde dessutom ont att ligga ner på rygg i sängen, jag fick palla upp kuddar så att jag kunde halvsitta och sova. Lycka till nu, det här fixar du! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
5/1/19, 5:49 PM
#34

#33 Tack för alla råd och tips! 🌺
Både jag och karln är förberedda på en handfallen Harley iaf 2 första veckorna, sen hoppas jag kunna vara mer självgående igen. Blir sjukskriven i 4 veckor (till att börja med).
Hm, att inte anstränga sig mer än jag borde kommer bli en intressant prövning. 😐
"Kan själv" borde vara mitt mellannamn. Speciellt nu när jag är van vid att lyfta och släpa i stallet iaf 4-5 timmar om dagarna. 
Tur att jag har en lista med filmer och serier att plöja på Netflix. Har en bunt ljudböcker som också ska avverkas. 
Håller på och försöker vänja mig vid att sova på rygg, det går framåt men annars är jag en väl inbiten på sidan eller på mage-sovare. 

Tack för peppen! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
TatsuOni
5/1/19, 6:55 PM
#35

Hoppas att AF samarbetar och att tiden går fort tills din operation!☀️


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
5/1/19, 7:11 PM
#36

#35 Tack! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
6/4/21, 1:44 PM
#37

Ytterligare uppdatering. Idag fick jag äntligen komma in och göra en liten korrigering av mina nip nips. Var helt klart annorlunda att ligga på op-bordet nedbäddad under gröna dukar medans en kirurg fixar på bröstkorgen tillsammans med två sköterskor…samtidigt som man babblar på om jobbet hos hästarna. 😄 Lokalbedövning är bra grejer. Det gick snabbt och smidigt, var så skönt att få gå hem direkt efter. Grymt nyfiken på att se resultatet som nu är gömt under kompresser kommande veckan.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
6/6/21, 11:39 AM
#38

#37 Skönt att det gick så smidigt!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Pyttelite
6/12/21, 9:01 PM
#39

#37: Hur har det gått - har det läkt bra - har värken hållit sig på mattan?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
6/12/21, 9:08 PM
#40

#39: Det går bara bra, tackar som frågar. 😊 Samma dag och dagen efter hade jag lite ont. Tog en alvedon sen kände jag knappt av det, inte värre än så. Efter det har jag inte känt något alls. Kliat lite nu när det läker bara. Ser ut att läka bra! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pyttelite
6/12/21, 9:09 PM
#41

#40: Så skönt!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Upp till toppen
Annons: