Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 532 ggr
Vash
7/10/19, 7:34 PM

HJÄLP, könskorrigering MTF operation.

Hej! Jag har precis gått igenom steg 2-operationen av vaginoplastik. Läkaren sade att jag måste göra ett uppehåll på 5 dagar innan jag får stavträna igen, och det är jag väldigt nervös inför. Förut har läkarna sagt att om jag inte dilaterar med stavträningen varje dag kommer det växa igen och bli alldeles för tight/kort. Min vagina är ganska tight trots daglig stavträning i tre månader sedan steg 1-operationen, men har förstått att det ska gå att töja mer efter steg 2-operationen. Jag opererades igår och åkte hem samma dag, 5 dagars uppehåll bör därav betyda att jag ska börja stavträna på söndag igen. Jag är jätteorolig för att det ska hinna växa igen för mycket tills jag kan börja stavträna igen, samtidigt vågar jag inte stavträna nu när läkaren har sagt att jag inte ska göra det. Jag vill helst slippa göra ännu en operation där slidan måste vidgas för den hinner växa igen under uppehållet, samtidigt kanske något spricker om jag gör det nu medan det fortfarande blöder en massa efter operationen. Finns det någon som har erfarenhet av denna operation och gick det bra för er med stavträningen efter, och gjorde ni uppehåll enligt läkarens vädjan?

Annons:
Herveaux
7/10/19, 7:38 PM
#1

Den här typen av kirurgi är inte aktuell för mig, men vården ger ju råden av en anledning så jag tycker du ska följa rekommendationerna.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vash
7/10/19, 7:41 PM
#2

#1 Det förstår jag men har lite svårt se hur det kan gå att göra uppehåll i 5 dagar när de tidigare sagt att om jag inte gör det 2 gånger om dagen så växer det igen nästan direkt. Kanske de tidigare överdrivit om hur snabbt det växer igen för att man inte ska slarva med stavträningen jag vet inte.

Upp till toppen
Annons: