Jag har gjort en liten snabb undersökning av nyfikenhet, och under min snabba runda hittade jag fyra stora manliga youtubers (James Charles, Manny Gutierrez, Bretman Rock, Angel Merino), som alla har miljontals följare, egen make-up verksamhet, modellarbeten osv. Sen på rak arm kunde jag komma på Billy Porter, som brukar komma på diverse galor osv i traditionellt sett feminina kläder. Jonathan Van Ness kanske är ett gränsfall här, eftersom han nyligen kom ut som nb, men han har setts som man av samhället medan han blev känd så jag sätter honom här p.g.a. det.
På kvinnosidan kan jag inte komma på en enda som liknar mig själv. Inte en endaste. Googlar man "pojkflicka" får man fram bilder på tjejer i jeans och t-shirt med långt hår, vilket är något varenda tjej/kvinna jag någonsin känt kan gå omkring i bland folk utan att anses normbrytande.
Jag upprepar bara vad jag sagt tidigare, att det skulle vara med okej för tjejer att vara som killar stämmer bara till en viss gräns. Jag tror det är lättare för barn, till en viss ålder, att få vara som de vill (beroende på hur deras föräldrar är), innan det blir ajabaja för både pojkar och flickor att gå utanför normen. Sen som vuxna verkar det, utifrån vad jag sett, mindre svårt för män att bryta könsnormer än kvinnor, eller åtminstone att lyckas med sitt kändisskap medan man är gnc (gender non conforming).
Men spela roll, oavsett vilket så är det vansinnigt tråkigt att det ska vara så att man inte får vara som man vill. Man kan tycka att vi skulle ha kommit längre vid det här laget...