Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 393 ggr
Herveaux
2019-11-04 09:02

Köplats för hysterektomi! :D

Nästa anhalt… Hysterektomi!🥳

I fredags fick jag mitt beslut från Socialstyrelsen att de har godkänt min ansökan om att få dels byta kön juridiskt men också att göra ingrepp i mina intima delar så att säga. 

Jag har väntat på den där pappersbiten i 3 år.
Eller ja, det var ganska exakt nu 3 år sedan den här långa resan påbörjades. 😮

Ringde precis till gynmottagningen för att boka en tid, eller ställa mig i kö för att få en tid, och sköterskan jag pratade med var så rar. 
Hon var så ursäktande att kallelsen skulle komma inom 1-2 månader tyvärr, men jag hade förväntat mig att det skulle ta minst 6 mån så jag vart jätteglad över det beskedet. 

Dags att skärpa till dieten igen så jag kan gå ner lite till i vikt. 
När det var dags för mastektomin i maj lyckades jag gå ner närmare 20kg och nu har ca 5 av dom letat sig tillbaka då jag slappat till mig med godis…🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lona
2019-11-04 09:27
#1

Grattis! 🎉 Jag frågar bara av nyfikenhet och du behöver såklart inte svara men hur gör man med de yttre könsdelarna? På män som byter till kvinna vet jag ungefär hur det går till men inte tvärtom. Stort lycka till nu! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
2019-11-04 09:39
#2

Tack! 🌺

Fråga på, jag är en öppen bok. 😃
Jag har själv inte bestämt mig för vilken typ av nedre plastik jag skulle vilja ha i framtiden, om någon alls. Det får framtida jag bestämma. 
Som det känns idag så avvaktar jag och hoppas att forskningen kommer med än bättre alternativ. 

Det finns främst två olika metoder, du kan läsa mer här:
http://www.transformering.se/vardhalsa/transvard/underlivskirurgi
(scrolla ner till rubriken Skapa en penis/penisplastik)

Lite extra kuriosa, metoden som heter falloplastik började användas efter att soldater från första (eller var det andra…?) världskriget fått sina könsdelar skadade eller helt bortsprängda efter att ha varit ute på fältet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

TatsuOni
2019-11-09 17:42
#3

Grattis!🥳


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: