Annons:
Etikettallmänt
Läst 552 ggr
AnoGurl
2019-11-25 18:33

Hur vet jag utan att behöva fråga

Jag är en kvinna, hon är en kvinna. Jag har ingen aning om hon är bi- men hon är inte lesbisk. Jag är extremt kär i denna kvinna och har så svårt att komma över henne. Det har pågått ett tag nu. Innan jag blev kär i henne så var allt frid och fröjd mellan oss och vi kunde prata och skämta. Sen hände något, bara en blick, och jag blev kär.

Jag undrar det här med blickar mellan kvinnor. Mellan vänner förstår jag hur det fungerar men detta är en kvinna som jag egentligen inte är vän med och är inte så pass nära för att hålla sådan här lång ögonkontakt med.

Vid två tillfällen har hon hållit en väldans lång ögonkontakt med mig och jag förstår inte vad det kan betyda, inte ens mina vänner tittar så på mig. Detta har varit tvärs över ett rum så vi har varit en bit bort. Första gången när jag skulle titta på henne såg jag att hon redan tittade på mig och när jag tittade på henne då tittade hon mig rakt i ögonen. Vek aldrig blicken. Det pågick i flera sekunder. Jag vek blicken 2 ggr och tittade tillbaka och hon tittade fortfarande. Jag tänkte, okej kanske hon var i sina egna tankar.

Sedan har vi småtittat på varandra mycket men det kan ju också vara att hon tittar på mig för hon har upptäckt att jag tittar på henne.

Men sen en andra gång såg jag i ögonvrån hur hon kom in i rummet och hon tittade runt och stannade sin blick mot mig. Jag bestämde mig för att titta på henne så vi fick ögonkontakt, nu går inte detta att bortförklara utan hon letade upp mig och tittade rakt in i mina ögon, ingen tvekan. Vi höll ögonkontakt flera sekunder sen bestämmer jag mig för att "kolla in" henne så hon förhoppningsvis förstår. Jag tittar ner och sedan på väg upp pausar jag lite vid höften och fortsätter sedan till hennes ögon igen. Hon tittar rakt i mina ögon i flera sekunder men jag pallar inte att fortsätta så jag viker blicken. Efter 2-3 sekunder slutar hon att titta och hon går.

Sedan lite mer småtittande men sen har jag börjat undvika henne för jag har fått för mig att jag kanske irriterar henne. Vilket i sin tur verkar ha gjort att hon undviker mig lite nu med men förra veckan testade jag en sak och hon var väldigt glad och trevlig när hon skrev till mig så nu är jag förvirrad igen. Jag fick känslan att hon blev glad att jag faktiskt tog kontakt med henne ELLER så är det bara önsketänkande och hon var bara trevlig, 

Brukar kvinnor hålla lång ögonkontakt och småtitta på andra kvinnor om det inte finns något intresse för den andra kvinnan?

Annons:
Upp till toppen
Annons: