HBT iFokus

HBT

Etikett: könskorrektion
LĂ€st 1300 ggr
Herveaux
12

Tid hos plastikkirurgen! :D

YAAAY!đŸ„ł Idag fick jag kallelse frĂ„n plastikkirurgen, ska dit för konsultation inför mastektomi den 19e dec!

// Harley

filopa
0

VAD COOLT!! Grattis!!!

Herveaux
0

#1 Tack! đŸŒș

// Harley

Maleficum
0

Lycka till! :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
0

#3 Tack! đŸŒș

// Harley

TatsuOni
0

Lycka till!🙂

"NÀstan allt gÄr att anvÀnda till hÄret"

VÀrd för HÄr, TrÀning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare pĂ„ Sagan om ringen, HĂ€lsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Herveaux
0

#5 Tack! đŸŒș

// Harley

Lona
0

Grattis! Stort lycka till! ❀

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
1

#7 Tack! đŸŒș

// Harley

Herveaux
2

Glömde helt bort att uppdatera hĂ€r igĂ„r. 

Besöket gick bra; kirurgen var enkel och avspĂ€nd sĂ„ jag kĂ€nde mig likadan. 
Haft mardrömmar om att behöva ta av mig pĂ„ överkroppen inför en frĂ€mmande mĂ€nniska men det var tvĂ€rlugnt. 

Nu Ă€r det bara att vĂ€nta pĂ„ en kallelse för operation. Vilket "ska" hĂ€nda inom 3 mĂ„nader, men kirurgen varnade om att det troligen kommer ta lĂ€ngre tid. 
Svensk sjukvĂ„rd - tjoho!😟

// Harley

TatsuOni
0

#9 Men vad skönt att det gick bra och Àr "mer pÄ gÄng" nu, Àven om Sveriges sjukvÄrd Àr en smÀrre katastrof!

Herveaux
2

#10 Oh ja! Absolut! đŸ™‚
En extra bonus Ă€r att jag hinner gĂ„ ner ytterligare lite i vikt och ökar chanserna för en fin-fin lĂ€kning. 
"Inget ont som inte för nÄgot gott med sig"

// Harley

TatsuOni
0

#11 Och sĂ„ har du nĂ„gonting att se fram emot nĂ€sta Ă„r😎

Herveaux
1

#12 Jupp, sÄnt behövs!

// Harley

Lona
0

HĂ€rligt! Vad skönt med en vettig kirurg, en del av dem Ă€r mindre trevliga Ă€ven om de sĂ„ att sĂ€ga Ă€r skickliga med kniven. Stort Lycka till nu och en hĂ€lsning till M, det hĂ€r mĂ„ste betyda mycket för honom ocksĂ„, för din skull sĂ„ att sĂ€ga. ❀

Herveaux
2

#14 Eller hur?!😼 Jag var beredd pĂ„ en riktigt strĂ€v och korthuggen suris som skulle titta pĂ„ mig med en lĂ€tt Ă€cklad min och att det första som skulle sĂ€gas  var nĂ„got i stil med: "OjdĂ„. gĂ„r det trögt med viktnedgĂ„ngen?"
SĂ„ skönt att ha fel ibland. đŸ˜‡

Naaaw, tack!đŸ€— Jo, gubben Ă€r tokladdad. SĂ„ tacksam för att vi har en sĂ„n öppen och avslappnad relation med varandra. Efter operationen kommer jag vara som en T-rex i sĂ€kert tvĂ„ veckor (kan m.a.o knappt röra armarna), sĂ„ han kommer behöva hjĂ€lpa mig med ALLT. *host, host* T ex det praktiska runt ett toabesök. *host, host*

// Harley

Maleficum
1

SpÀnnande att det gÄr framÄt! Och vad skönt det kÀndes bra med kirurgen! SÄnt Àr ju superviktigt!

FÄr ju hÄlla tummarna att vÀntan inte blir allt för lÄng :)

Yehet121
1

Åh vad kul! :D  Jag har fortfarande mycket att gĂ„ ner tills jag kan fĂ„ operationen och det gĂ„r rĂ€tt trögt. Samtidigt sĂ„ vill jag inte stressa kroppen, jag vill att den ska hinna med i viktnedgĂ„ngen och dĂ„ fĂ„r det ta sin tid đŸ˜ƒ

Herveaux
2

#16 Oh ja! SĂ„ glad över att det kĂ€ndes sĂ„ bra. 
Han var vĂ€ldigt noga med att det bara var att ringa/maila om det ploppade upp minsta lilla frĂ„ga. 

#17 Skickar över en bunt styrkekramar och hejar pĂ„ frĂ„n sidlinjen! đŸ€—
Tycker det lĂ„ter sunt Ă€ndĂ„ att inte stress-rasa i vikt, lagom takt mĂ„ste ju vara det bĂ€sta i lĂ„nga loppet. 

Jag tycker det Ă€r först nu efter ca 6 mĂ„n pĂ„ testosteron som jag mĂ€rker av effekten att jag fĂ„tt iaf lite enklare att brĂ€nna fett. 
Jobbet i stallet Àr rena gudagÄvan dÄ jag hade haft vÀldigt svÄrt att ta mig an att trÀna pÄ gym. Huvvaligen!

// Harley

Herveaux
0

Idag fick jag Ă„terkoppling av kvinnan som har den roliga uppgiften att pussla ihop planering för nĂ€r vem ska opereras nĂ€r
 (Stackarn, kan inte var en lĂ€tt uppgift. đŸ€—)
Hon skrev att jag troligen kommer opereras innan sommaren. Vart sÄ glad sÄ tÄrarna bara rinner. FörstÄr sÄklart att allt kan hÀnda och att tiden kan bli i höst eller nÀsta vÄr istÀllet. Men det dÀr troligen gjorde verkligen min dag!

Jag har lyckats gÄ ner ytterligare 8kg sen jag trÀffade kirurgen sÄ vikten borde inte vara ett hinder om jag inte sjabblar till det ordentligt nu.
Men det dĂ€r mailet gav motivation om nĂ„got!😓

// Harley

Lona
1

Gött mos! Hoppas att de hinner klÀmma in dig innan sommaren men nu Àr det ju pÄ G i alla fall!

TatsuOni
1

Jag hÄller tummarna för att du fÄr en tid innan sommaren!

Herveaux
2

Tack hörrni! đŸŒș
Med vĂ€ndande post fick jag veta att jag har tid den 15e maj. đŸ„ł

// Harley

Lona
0

Yeii! Bara en dryg mÄnad, ju!

Maleficum
0

Är ju jĂ€ttesnart :)

Herveaux
1

#23 #24 Eller hur?! Mamma Mia, om tiden fortsĂ€tter rulla pĂ„ som det kĂ€nns som att den har gjort pĂ„ sistone sĂ„ Ă€r det ju typ imorrn
 nĂ€stan. đŸ€Ș
Taggad till tusen!

// Harley

TatsuOni
0

Vad roligt att det blir sĂ„ snart!đŸ„ł

Herveaux
0

#26 Tack!

// Harley

Herveaux
0

Inget gott som inte har nĂ„got ont med sig eller hur var det nu? 

Jag jobbar i ett stall och har en sĂ„n dĂ€r bidragsanstĂ€llning genom Arbetsförmedlingen eftersom jag har ett synfel och ett ibland krackligt psyke som gör att jag inte har sĂ„ lĂ€tt att hitta ett jobb som fungerar. 

Imorse kom chefen och pratade med mig och sa det att hon vill ha ett möte med Arbetsförmedlingen för att höra vad om har att sĂ€ga om min kommande frĂ„nvaro. 
Jag kommer med andra ord högst troligt förlora mitt jobb pga min operation. 

och dĂ„ vet varken chefen eller AF om att det Ă€r fler operationer som vĂ€ntar (troligen en andra mastektomi (och med lite otur en tredje) som blir mer finlir och en hysterektomi) inte lika stora och inte lika lĂ„ng Ă„terhĂ€mtning som den hĂ€r, men iaf mer sjukskrivning. NÄR dessa operationer blir av har jag ingen aning om. 

Har haft det lite pĂ„ kĂ€nn att detta skulle hĂ€nda men Ă€ven om man vet att en kĂ€ftsmĂ€ll Ă€r pĂ„ vĂ€g sĂ„ svider det som tusan Ă€ndĂ„. 
Idag har varit ett evigt kastande mellan hopp och förtvivlan. 
Behövde bara fÄ det ur mig.

// Harley

Lona
0

Neej, men vilken skit! Det som funkade sĂ„ bra dessutom. â˜č

Herveaux
0

#29 Eller hur?! đŸ˜­ 
FörstĂ„r dock chefen, hon har ekonomin att tĂ€nka pĂ„ och AF har sina j*vla regler. 
Jag fyller snart 32 men just nu kÀnner jag mig som 3,2 Är och tycker vÀrlden bestÄr av en massa dumma vuxna. BlÀ.

// Harley

TatsuOni
0

Vad trÄkigt!

Herveaux
2

Uppdatering om jobbet: Inte lyckats nĂ„ min egen handlĂ€ggare pĂ„ AF men nĂ€r jag stĂ€llde frĂ„gan rent generellt till AF:s "kundtjĂ€nst" sĂ„ fick jag ett halvluddigt svar om att det inte borde bli en avbruten anstĂ€llning pga av sjukskrivningen. 
Min chef frÄgade idag om jag ville bli kvar ett Är till om AF gÄr med pÄ det sen sÄ, hipp hurra! DÄ gÀller det bara att AF ska med pÄ tÄget ocksÄ. *djuuup suck*

Ang operationen sĂ„ drömmer jag mycket om sjukhus och liknande, inte direkt mardrömmar, mer sĂ„na dĂ€r flummiga drömmar som vippar pĂ„ grĂ€nsen till att bli otĂ€cka. 
Nog för att jag tycker tiden gĂ„r snabbt framĂ„t Ă€ndĂ„, men dom hĂ€r sista tvĂ„ veckorna fĂ„r gĂ€rna steppa upp tempot nĂ„gra vĂ€xlar till. 
Det Ă€r lite som att stĂ„ i kön till berg-och-dal-banan pĂ„ tivoli. Jag vet att det kommer bli kul att Ă„ka men vĂ€ntan Ă€r blĂ€h med alldeles för mĂ„nga fjĂ€rilar i magen. đŸ€Ș

// Harley

Lona
1

Jag har inte gjort en mastektomi, "bara" en bröstreducering av medicinska skĂ€l. Jag gick pĂ„ gymnasiet dĂ„, skolan ansĂ„g inte att det rĂ€knades som legitim sjukfrĂ„nvaro utan gav mig massa hemlĂ€xor - trots att resten av klassen var pĂ„ skolresa 😡. Bara för att det klassas som plastikkirurgi sĂ„ blir mĂ„nga aviga Ă€ven om det inte Ă€r av kosmetiska skĂ€l. (Nej, jag gjorde inte lĂ€xorna!😎) Ett par tips frĂ„n min operation, jag antar att konvalescensen Ă€r lite Ă„t samma hĂ„ll i alla fall: Var NOGA med att inte anstrĂ€nga dig mer Ă€n tillĂ„tet efterĂ„t, det pĂ„verkar Ă€rrbildningen. Undvik att sola i sommar, fast det gör man kanske Ă€ndĂ„ inte med Ă€rr som inte bleknat Ă€n
 Det kommer förmodligen att göra ont att lyfta armarna, sĂ„ se till att viktiga saker finns pĂ„ lagom lyfthöjd (och lyft inte för tungt). Jag behövde hjĂ€lp med att tex tvĂ€tta hĂ„ret men M fĂ„r vĂ€l ha ett Harley-spa hemma! Det gjorde dessutom ont att ligga ner pĂ„ rygg i sĂ€ngen, jag fick palla upp kuddar sĂ„ att jag kunde halvsitta och sova. Lycka till nu, det hĂ€r fixar du! ❀

Herveaux
0

#33 Tack för alla rĂ„d och tips! đŸŒș
BÄde jag och karln Àr förberedda pÄ en handfallen Harley iaf 2 första veckorna, sen hoppas jag kunna vara mer sjÀlvgÄende igen. Blir sjukskriven i 4 veckor (till att börja med).
Hm, att inte anstrĂ€nga sig mer Ă€n jag borde kommer bli en intressant prövning. đŸ˜
"Kan sjĂ€lv" borde vara mitt mellannamn. Speciellt nu nĂ€r jag Ă€r van vid att lyfta och slĂ€pa i stallet iaf 4-5 timmar om dagarna. 
Tur att jag har en lista med filmer och serier att plöja pĂ„ Netflix. Har en bunt ljudböcker som ocksĂ„ ska avverkas. 
HĂ„ller pĂ„ och försöker vĂ€nja mig vid att sova pĂ„ rygg, det gĂ„r framĂ„t men annars Ă€r jag en vĂ€l inbiten pĂ„ sidan eller pĂ„ mage-sovare. 

Tack för peppen! đŸ€—

// Harley

TatsuOni
0

Hoppas att AF samarbetar och att tiden gĂ„r fort tills din operation!☀

Herveaux
0

#35 Tack! đŸ€—

// Harley

Herveaux
5

Ytterligare uppdatering. Idag fick jag Ă€ntligen komma in och göra en liten korrigering av mina nip nips. Var helt klart annorlunda att ligga pĂ„ op-bordet nedbĂ€ddad under gröna dukar medans en kirurg fixar pĂ„ bröstkorgen tillsammans med tvĂ„ sköterskor
samtidigt som man babblar pĂ„ om jobbet hos hĂ€starna. 😄 Lokalbedövning Ă€r bra grejer. Det gick snabbt och smidigt, var sĂ„ skönt att fĂ„ gĂ„ hem direkt efter. Grymt nyfiken pĂ„ att se resultatet som nu Ă€r gömt under kompresser kommande veckan.

// Harley

TatsuOni
2

#37 Skönt att det gick sÄ smidigt!

Pyttelite
1

#37: Hur har det gÄtt - har det lÀkt bra - har vÀrken hÄllit sig pÄ mattan?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

Herveaux
2

#39: Det gĂ„r bara bra, tackar som frĂ„gar. 😊 Samma dag och dagen efter hade jag lite ont. Tog en alvedon sen kĂ€nde jag knappt av det, inte vĂ€rre Ă€n sĂ„. Efter det har jag inte kĂ€nt nĂ„got alls. Kliat lite nu nĂ€r det lĂ€ker bara. Ser ut att lĂ€ka bra! 👍

// Harley

Pyttelite
1

#40: SÄ skönt!!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.