HBT iFokus

HBT

Etikett: allmänt
Läst 179 ggr
Chinesecrestedlover
0

Presenttips? Kan inte bestämma mig... (HBTQ+)

Hej!

Planerar för fullt för hur jag ska komma ut (jag är bisexuell) till min familj.

För mer info kring det se här: https://hbt.ifokus.se/discussion/1485289/dags-att-sluta-fega-och-ta-ett-forsta-kliv-ut-ur-den-beromda-garderoben…

I nuläget lutar det åt en mindre "fest" (middag/bjudning) för några inom min närmsta familj.

Alla gäster jag i så fall tänker bjuda in är kvinnor och mig veterligen så är alla jag ska bjuda in hetero (men bara för att alla är gifta och lever med män så behöver det ju egentligen inte betyda nåt…de lär ju tänka samma om mig…även om jag är singel). Wow…vilken galet lång och utdragen förklaring, haha…men ja, ni fattar. Kort och gott så kommer gruppen i fråga bestå av en grupp hetero kvinnor och så jag då (aka. regnbågsbiet i familjen, haha).

Så…tanken är att ge alla varsin present med något Pride relaterat i. En eller flera mindre saker är tanken. Tänk lite som en påse man får på ett barnkalas, men mer vuxet och med regnbågsflaggan/biflaggan tema typ.

Jag vill att det ska vara något som de faktiskt kommer vilja använda/kommer uppskatta att få…inte bara vad som helst. Jag har dock inte tänkt mig något jättestort eller dyrt, utan presenterna är mer tänkta som en kul grej och som ett sätt att visa uppskattning för deras stöd/acceptans av mig (kan inte tänka mig något annat, men är ändå nervös inför att komma ut).

Jag kan dock inte bestämma mig för vad…så…tips?

Mvh/Chinesecrestedlover

Magrat
0

https://www.happypride.se/

Här finns massor att välja på. Det kommer säkert gå jättebra att komma ut. När jag själv kom ut som tonåring var det lite värre med fördomar, men jag tänker att vuxna människor kan bete sig. Lycka till!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Chinesecrestedlover
0

#1 Tack för dina uppmuntrande ord. Jag har kollat på den sidan (bland annat)…men det finns ju så mycket att välja på så…jag kan inte bestämma mig, haha.

Sindri
0

Just nu är jag hooked på snygga disktrasor. Den här tycker jag är fin
https://www.rosahuset.com/produkt/Disktrasa-Pride-horse
men jag har även beställt från egna bilder eller bilder från Pixaby.
Du kan lätt hitta eller göra en egen bild.
Har hittat ett företag där man inte måste beställa 200 st, de kostar 50:-/st.
Om du är intresserad kan jag PM:a dig.

Köp Disktrasa Pride horse hos rosahuset.com. Snabb leverans och stor sortiment med produkter från Arvidssons textil online.
Lillekitte2
0

Hej,

jag tänker inte komma med några presentförslag, däremot ett råd:

Jag är en mamma. Min tonåringsdotter (yngre tonåren) berättade för ca 1 år sedan att hon är bi. Hon bad mig prata med hennes pappa om det. Storasyster hade hon redan pratat med själv.

Människor är olika - men personligen skulle jag inte uppskatta det om jag hade fått denna informationen av min dotter, när jag satt tillsammans med en grupp andra familjemedlemmar/vänner, på en "fest" (middag/bjudning). Jag tycker det är alldeles för privat för det, och är glad att jag fick möjlighet att reagera på mitt sätt, framför bara min dotter, utan att behöva tänka på att det var en massa andra människor omkring oss. Eller att någon reaktion kunde uppfattas som "fel", eftersom det ju var fest…

Jag hoppas du inte tar illa upp - jag förstår att du tycker detta är ett jätteroligt sätt att göra det på. Och det är ju dig det handlar om. Mest. Men tänk gärna på att det inte bara handlar om dig och dina känslor, och att dina nära och kära kanske inte tycker detta är bästa sättet att "komma ut" på.

Men lycka till - hur du än väljer att göra.

Magrat
0

#4 Nu är det ju inte jag, jag kom ut för många år sedan, men, varför inte?
Min mamma och styvfar hade bästa reaktionen, deras var jaha, vad spelar det för roll?, du kan väl älska vem du vill. Huvudsaken är att du är lycklig.

Jag vill tro att människor utvecklats och att man som en vuxen individ som får höra om någons läggning så bör ju reaktionen vara glädje eller rycka på axlarna.
Det är den bästa reaktionen jag fått, liksom ingen annan reaktion än att du älskar väl vem du älskar.
Reagerar man med avsmak eller liknande, ja då kanske man snarare ska se över bekantskapen med någon som har sunkig attityd.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Chinesecrestedlover
2

#4 Min "fest" har fått skjutas upp lite av olika anledning, men jag planerar ändå den för fullt. Min tanke är som jag skrev i trådstarten att bjuda några inom min närmsta familj. Det kommer vara en liten tillställning och som sagt bara familjemedlemmar. Varför jag vill göra det såhär är så att jag ska slippa ta upp det femtielva gånger och liksom bara kunna "dra av plåstret" snabbt inför mina närmaste. Jag är dessutom till typ. 99,9% säker att det kommer gå bra, även om det ändå känns läskigt.

#5 Ja, precis. Jag är som sagt så säker som jag kan vara på att alla (som kommer bjudas in) kommer acceptera mig för den jag är och det är för mig ett kul sätt att äntligen kliva ur garderoben på (och jag slipper vara nervös mer än en gång).