HBT iFokus

HBT

Etikettallmänt
Läst 108 ggr
Namiko
5

Abrosexualitet

En vän gjorde mig precis uppmärksam på att termen abrosexuell existerar och jag vill sprida lite kunskap för jag har aldrig hört ordet innan. Det är en del år sen jag gav upp på att definiera min sexualitet då den skiftat flera gånger i mitt liv och nu har jag till slut ett ord för det.

Vad innebär det då att vara abrosexuell?
Det betyder att man har en flytande sexualitet, den förändras med tiden och kan växla mellan olika kön eller asexualitet där man inte är attraherad av någon.

Det skiljer sig från pansexualitet på det sätt att en pansexuell person är attraherad av personer av alla kön, det är konstant medan abrosexualitet växlar. Man kan tex vara attraherad av män för att sedan växla till en attraktion för kvinnor eller ingen alls.

På samma sätt skiljer det sig från asexualitet eftersom man har en attraktion till andra människor, den behöver bara inte finnas hela tiden.

Man kan även vara abroromantisk och då gäller samma som ovan fast angående romantiska känslor istället för sexuell attraktion.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Herveaux
4

Tack, nu har jag lärt mig något nytt idag också. 😀

// Harley

Mitchika
3

Abrosexualitet har dessutom en otroligt snygg Prideflagga, enligt mig åtminstone. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Syntium
2

#0 Oj, detta var nytt för mig också. Det känns ju väldigt… Nära. Tack!

"I'm too old for this shit."