Bisexuell?
Ja hur vet man att man är det? Jag har va någon anledning ifrågasatt vem jag är.
Hur går man tillvida med det?
Såg nu att det var stavfel, av* ska det stå
#0: Bisexuella är romantiskt och/eller sexuellt attraherade av både kvinnor och män.
Känner du igen dig i de känslorna så är du bisexuell.
Jag är bisexuell och lever mitt liv som de flesta andra, oavsett sexuell läggning. 😀
Berättar om min läggning för dem där det känns relevant, som singel så dejtar jag och har intima stunder med dem jag är intresserad av. Man behöver inte göra det så komplicerat för sig.
Är det något speciellt du grubblar på?
// Harley
#2 Okey, hur går man ut med det? Några tips?
#3: Vad känns rätt för dig?
En del säger det bara rakt upp och ner antingen face-to-face med en person i taget, i grupp eller via telefonsamtal, sociala medier, SMS eller mail.
Andra anordnar en middag som blir deras "komma ut"-kväll. En del tycker det känns mest naturligt när de introducerar en ny partner för sina vänner och familj.
Det beror helt på vad man själv känner sig bekväm med och vem man vill berätta för. Beroende på om man har en föraning om hur personen kan reagera eller har för inställning gentemot HBTQ så kan man behöva anpassa sitt försnack när man väljer att komma ut.
// Harley
#4: Tack för tipsen ska kolla vidare :)
Hur ska man gå ut med det som mindreåring? Något tips?
Du får ett kort svar då jag inte hinner mer:
Det beror på vem du vill komma ut till och även vad du är bekväm med. Något som är viktigt när det gäller vuxna är att veta hur de ungefär står kring saken. Just då du är ett barn. Sedan är det viktigt att du känner dig trygg och bekväm samt att du gör det på ett säkert vis.
(Då du frågar antar jag att du har ett behov av att komma ut.)