HBT iFokus

HBT

Etikettorganisationer
Läst 52 ggr
[Undertaker]
1

Communities i eran trakt?

Något som kan vara skönt att ha som hbtq-person är en grupp som går igenom liknande saker och även kanske förstår en på ett annat sätt samt där man kan vara sig själv. I online-världen finns det nästan oändligt många möjligheter att finna personer som går igenom något liknande.
Men hur ser det ut i verkligheten? Känner ni kanske till någon aktiv grupp som träffas då och då i eran omgivning eller finns det inget?

Där jag bor vet jag att det finns en stor grupp som håller hus inte bara i min kommun men i flera andra. Det organiseras olika event som sprids ut lite som man sedan får besöka. Dessutom träffas dem regelbundet i en hbtq-bar i min närhet. Vet även att två skolor i trakten har en hbtq-förening. Har själv aldrig besökt någon form av träff men jag vet att aktiva grupper finns. Sedan är det även lätt att finna mindre "kretsar" med hbtq-personer som regelbundet är ute tillsammans på kvällen eller hittar på saker. Oftast är dessa då vänskapsgrupper där alla sedan även släpar med sina vänner.

[thistletoe]
1

Det lokala biblioteket har under vår och sommar haft några pyssel- och/eller fikaträffar för hbtq personer, dock alltid när jag varit upptagen så jag har inte varit där än. Ett mycket bra initiativ eftersom vi saknat mötesplats förut.
När jag bodde i en grannstad var jag på en del träffar med en wlw förening, har dock lite långt dit numera för att åka regelbundet.