HBT iFokus

HBT

Etiketterlesbiskhbtqkärlek
Läst 163 ggr
emme27
0

Attraherad av tjej

Jag har varit tillsammans med min kille sedan lång tid tillbaka. Men har nyligen träffat en tjej som jag är otroligt attraherad av. har känt såhär under flera månader, att jag gillar henne väldigt mycket. det både pirrar, men jag mår också lite illa när hon är i närheten. kan vara mitt dåliga samvete över att jag redan är i en relation.
har berättat för min kille om detta. men vet inte var jag ska göra av mina känslor för henne! dom är helt enkelt för stora.
hur hanterar ni känslor när ni blir kära eller gillar någon? som sagt har jag känt såhär under en längre tid. känslorna verkar inte försvinna.

Regnochsnö
0

Hej :)
Låter som en klurig situation och förstår att det är påfrestande!
Skönt att du pratat med din kille om det i alla fall. Vad tycker han om situationen? Om han är ok med att du testar att ”ragga” lite eller frågar den andra tjejen hur hon känner, så kanske det vore en bra idé? Vet inte hur nära kontakt ni har i nuläget, men tänker att det säkert vore skönt att i alla fall få svar på om det är besvarat till att börja med, så du vet om du ska ta mer avstånd och försöka glömma henne eller om ni har samma känsla.

emme27
0

#1: Tack för fina råd! Det låter som ett bra sätt att hantera situationen på :)