HBT iFokus

HBT

Etiketterhbtq-i-media16-musik-film-boktips-humor
Läst 48 ggr
[Undertaker]
2025-08-19 08:05
1

HBTQ böcker

Här kan ni dela tips på böcker med HBTQ karaktärer eller där ämnet är HBTQ.

Crucio
2025-08-19 09:40
2

Children of the Sun - M Schaefer
Cirkeln-trilogin - S Bergmark Elfgren, M Strandberg
Missing Person - S Lotz
Oranges Are Not the Only Fruit - J Winterson
Sommaren 1985 - J Ajvide Lindqvist
Äntligen - G Forss

Sajtvärd på Skrivlust

Maleficum
2025-08-26 21:33
1

TJ Klunes böcker skulle jag vilja rekommendera. Alla är nog inte för alla han har speciell skriv stil och humor men har också ganska olika böcker så vissa kan man gilla medan andra inte. Har ofta lite sexscener och i några asexuella karaktärer (författaren själv är asexuell). Skulle rekommendera att lyssna på dem om möjlighet finns för de flesta har helt fantastiska uppläsare som förhöjer böckerna.

Några förslag

House in the Cerulean Sea - Mysig bok med lite övernaturligt tema, finns iaf på mitt lokala bibliotek att låna.

In the Lives of Puppets - Dystopian där robotar tagit över, fast är inte deprimerande.

The Lightning-Struck Heart - Första boken i en serie men anser att man kan läsa den utan att fortsätta med serien (men övriga böcker, utom den sista, behöver dock läsas "tillsammans" om man fortsätter). Lite "överdriven" humor men funkar riktigt bra för mig (speciellt som ljudbok) trots att jag inte är förtjust i överdriven humor när det kommer till böcker och filmer. Fantasy med drakar och magi.

Wolfsong - Första i en serie, mer allvarlig och gav massor av känslor (bra men nästan för mycket så även om jag gilla serien massor har jag svårt att lyssna om på den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2025-08-26 21:43
1

Charlie Cochet skriver mycket övernaturligt blandat med mysterier.

Hell & High Water - Första boken i övernaturlig serie med formskiftare och människor som jobbar på en specifik "militär" avdelning.

Mending Noel - Första i en serie (men med olika par i varje). Har jultema och utspelar sig på nordpolen hos "tomten" där "renarna" är piloter som flyger ut med julklappar. Gulliga, korta lite mysiga böcker.

Maleficum
2025-08-26 21:57
1

KJ Charles skriver mycket historiskt.

The Magpie Lord - Första boken i en serie, historiskt med magi. En av mina absoluta favoritserier.

Jordan Castillo Price skriver mysterier, många med magi.

Among the Living - Första boken i en serie med poliser där en "vanliga" människa jobbar med en partner som har olika förmågor. Ena huvudpersonen kan bla se spöken.

Jey Bell skriver främst ungdomsböcker. Väldigt "verkliga" och känns som någon som faktiskt kan hända en person.

Something like Summer - Första i en serie. Varje bok har synen från en specifik person men alla böcker hänger ihop då personerna interagerar med varandra (så vissa scener får man uppleva från olika personers synvinkel genom de olika böckerna).